Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria secretă > Ford Motor Company a dat în judecată guvernul SUA pentru bombardarea fabricilor sale din Germania nazistă
Articole online

Ford Motor Company a dat în judecată guvernul SUA pentru bombardarea fabricilor sale din Germania nazistă

Hitler, Ford

Ford Motor Company a intentat o acțiune în justiție împotriva guvernului SUA pentru bombardarea fabricilor sale din Germania nazistă.

Ford Motor Company și legăturile cu regimul nazist

Documente naziste dezvăluite recent au arătat că Ford Motor Company se numără printre cele 500 de companii care au legături cu Auschwitz, după cum au anunțat oficialii polonezi. Această dezvăluire complică eforturile Ford de a se distanța de acuzațiile de a fi profitat de munca prizonierilor în timpul războiului.

Deși amploarea implicării Ford în administrarea lagărului rămâne neclară, aceste documente ar putea susține afirmațiile foștilor muncitori care au dat în judecată compania în SUA.

Aceștia susțin că au fost forțați să lucreze în fabrica Ford din Köln, condusă de filiala sa germană.

Hitler, Ford

Ancheta cu care s-au confruntat băncile elvețiene în legătură cu afacerile lor cu Germania nazistă

În mod similar, companiile auto americane neagă că ar fi sprijinit efortul de război nazist sau că ar fi profitat în mod intenționat de pe urma muncii forțate la filialele lor germane în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Cu toate acestea, istoricii și avocații adună dovezi care sugerează o colaborare între producătorii de automobile și regimul nazist.

Implicațiile pentru producătorii americani de automobile nu se limitează la eventualele despăgubiri.

În timpul războiului, aceștia au fost lăudați drept „arsenalul democrației” pentru producția de echipamente militare. Deși aceștia resping legăturile cu fascismul, persistă întrebări cu privire la implicarea lor în economia de război a Germaniei naziste.

Hitler, Ford

Atât General Motors, cât și Ford și-au minimalizat responsabilitatea pentru acțiunile filialelor lor germane

Companiile controlau o parte semnificativă a pieței auto germane la începutul celui de-al Doilea Război Mondial, în 1939. Aceste filiale au trecut rapid la producția de echipamente militare pentru armata germană.

Cu toate acestea, documentele de arhivă germane și americane prezintă o imagine mai nuanțată. Unii manageri americani de la GM și Ford au cooperat la convertirea fabricilor lor germane la producția militară, chiar dacă administrația Roosevelt îi îndemna să crească producția militară în fabricile lor din SUA.

În anii 1930, conducerea filialei germane a Ford, Fordwerke, s-a simțit amenințată de ostilitatea celui de-al Treilea Reich și a încercat să liniștească regimul nazist pentru a asigura supraviețuirea companiei. Bunăvoința guvernului a fost crucială pentru prosperitatea Fordwerke, în special pe măsură ce contractele guvernamentale au devenit o parte semnificativă a vânzărilor sale.

În 1936, Fordwerke nu a fost certificată ca producător național, ceea ce era esențial pentru obținerea contractelor guvernamentale. Acest refuz a afectat grav filiala, subliniind importanța respectării cerințelor guvernamentale, chiar dacă acest lucru însemna înșelarea sau minimizarea comunicării cu sediul central Dearborn din SUA.

Registration

Aici iti poti reseta parola