Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria secretă > Unul dintre cei mai buni piloți ai Germaniei în timpul celui de-al Doilea Război Mondial a fost o femeie
Articole online

Unul dintre cei mai buni piloți ai Germaniei în timpul celui de-al Doilea Război Mondial a fost o femeie

Hanna Reitsch

Unul dintre cei mai buni piloți ai Germaniei în timpul celui de-al Doilea Război Mondial a fost o femeie

În timp ce majoritatea erau bărbați, au existat și câteva femei care au zburat pe cer. Una dintre acestea a fost Hanna Reitsch, care a fost unul dintre piloții de testare vedetă ai Luftwaffe în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

Viața timpurie și educația lui Hanna Reitsch

Hanna Reitsch s-a născut într-o familie înstărită din Hirschberg, Silezia, în 1912. Tatăl ei era oftalmolog, iar mama ei era membră a nobilimii austriece. Inițial, ea plănuia să calce pe urmele tatălui său și s-a înscris la facultatea de medicină. În această perioadă, a făcut primul ei zbor la o școală de planorism din Grünau.

Reitsch s-a dovedit a fi talentată și, în 1933, Wolf Hirth, designer de planoare, a invitat-o să lucreze pentru el ca pilot de cascadorii. A renunțat la școala de medicină și s-a concentrat cu normă întreagă asupra zborului. În același an, a stabilit un record feminin de anduranță, zburând timp de 11 ore și 20 de minute. În 1934, a devenit prima femeie pilot care a primit insigna C de argint din partea Comisiei Internaționale de Planorism.

Hanna Reitsch devine pilot de încercare

În 1934, Hanna Reitsch s-a alăturat Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug (DFS), o organizație care urmărea să țină cercetarea în domeniul zborului și al planorismului sub o singură umbrelă. În anul următor, a început să lucreze ca pilot de încercare și s-a înscris la Școala de pregătire pentru aviația civilă din Stettin, unde a pilotat biplanoane Focke-Wulf Fw 44 Stieflitz, pe care s-au antrenat și mulți piloți ai Luftwaffe.

De asemenea, Reitsch a pilotat avioane în mod competitiv, participând în 1938 la cursele aeriene din Cleveland. Ea a continuat să spargă bariere, de asemenea, pilotând Focke-Wulf Fw 61, primul elicopter controlabil din Germania. Pentru acest lucru, a fost decorată cu Medalia militară de zbor.

Un instrument de propagandă pentru guvernul german

Guvernul a fost mai mult decât fericit să o promoveze pe Hanna Reitsch ca „dovadă” a faptului că germanii erau superiori. Era telegenică, blondă și zâmbea des, și a fost mai mult decât fericită să fie folosită ca instrument de propagandă.

Cu timpul, Reitsch a primit tot mai multe oportunități în cadrul Luftwaffe. A fost unul dintre piloții de testare pentru bombardierul în picaj Junkers Ju 87 Stuka și pentru bombardierul ușor Dornier Do 17, pentru care a primit Crucea de Fier, clasa a doua. De asemenea, și-a dovedit abilitățile în timpul testării prototipului pentru Fieseler Fi 103R Reichenberg, o versiune cu echipaj uman a bombei zburătoare germane V-1.

După ce a pilotat avionul în mai multe rânduri, a fost însărcinată cu instruirea piloților, scriind mai târziu în biografia sa, The Sky My Kingdom: Memoirs of the Famous German World War II Test Pilot, „Deși un pilot obișnuit putea pilota V1 fără dificultate odată ce se afla în aer, pentru a-l ateriza era nevoie de o îndemânare excepțională, deoarece avea o viteză de aterizare foarte mare și, în plus, în timpul antrenamentelor se folosea de obicei modelul de planor, fără motor”.

Acțiunile lui Hanna Reitsch în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

Hanna Reitsch a continuat să testeze avioane după izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial. A fost grav rănită în timpul unui zbor din 1942 și, în timp ce se afla în convalescență, a fost decorată cu Crucea de Fier, clasa întâi. De asemenea, a fost consilier apropiat al Luftwaffe. După ce germanii au pierdut în bătălia de la Stalingrad, a fost trimisă pe Frontul de Est pentru a vizita trupele și a zbura cu avionul Fieseler Fi 156 Storch.

Reitsch l-a consiliat, de asemenea, pe Fuhrerul german. În 1944, ea i-a prezentat ideea Operațiunii Sinucidere, prin care soldații germani „se vor sacrifica cu convingerea că numai astfel țara lor va putea fi salvată”. Planul nu a intrat niciodată în acțiune. În anul următor, ea a devenit una dintre ultimele persoane care l-au văzut în viață pe liderul german. Acesta i-a dat o pastilă de cianură, pe care nu a ingerat-o niciodată.

A fost capturată de forțele americane în aprilie 1945.

Viața ulterioară a lui Hanna Reitsch

Hanna Reitsch a fost eliberată în 1945. În timp ce germanilor le era interzis să zboare cu avioane motorizate, zborul cu planorul era încă permis, așa că ea s-a întors la acest sport. Ea a participat la o serie de competiții și a continuat să doboare recorduri aeriene. A petrecut, de asemenea, o perioadă de timp în India și Ghana, unde a antrenat viitori planoriști.

Reitsch s-a stins din viață în 1979, la vârsta de 67 de ani. Nu s-a căsătorit niciodată și nici nu și-a întemeiat o familie.

Registration

Aici iti poti reseta parola