Cel mai tânăr pilot de bombardier din cel de-al Doilea Război Mondial
Deși a fost mai dificil să facă acest lucru în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, cu siguranță că acest lucru se întâmpla în continuare. Cei dornici să servească adăugau câteva luni sau un an la vârsta lor, pentru a putea fi desfășurați peste mări și țări. Thomas Dobney a adăugat aproape patru ani la vârsta sa, ceea ce l-a făcut cel mai tânăr pilot de bombardier din timpul conflictului.
Thomas Dobney și-a falsificat dosarele
La vârsta de 14 ani, Thomas Dobney a fost provocat de unul dintre colegii săi de școală să se înroleze în Royal Air Force Volunteer Reserve (RAFVR). El a făcut ceea ce ar face majoritatea adolescenților în fața unei astfel de provocări: a mers până la capăt.
Fiind cu mult sub cerința de vârstă de 18 ani, el și-a trecut anul nașterii ca fiind 1922, în loc de ’26. Nimeni nu a pus la îndoială formularele sale și nici motivul pentru care dorea să se înroleze, în ciuda presupusei sale vârste „mature”. Așa se face că a fost chemat în fața unei comisii de selecție însărcinate să stabilească dacă va fi antrenat ca pilot. Doar un singur membru s-a deranjat să-i pună întrebări legate de vârstă.
Dobney a mințit când i s-a cerut certificatul de naștere, răspunzând: „L-am trimis, domnule. Trebuie să îl aveți”. Nevoit să pară incompetent pentru că a pierdut un document atât de important, bărbatul l-a autorizat pe pilotul de clasa a doua Dobney pentru instruire.
Intrarea în luptă
În timp ce servea în cadrul RAF, Thomas Dobney a avut onoarea de a-l întâlni pe Regele George al VI-lea, care vizita diferite baze de bombardiere din Marea Britanie. Momentul a fost fotografiat, iar imaginea a fost publicată într-un ziar național.
Tatăl lui Dobney a fost șocat când a luat știrile de dimineață și l-a văzut pe fiul său de 15 ani, „pilot veteran”, dând mâna cu monarhul domnitor. El a sunat la Ministerul Aerului pentru a se interesa de situație. La scurt timp după aceea, Dobney a primit o scrisoare de la RAF, prin care era lăsat la vatră pentru că „nu avea vârsta minimă”.
În loc să îl mustreze, RAF i-a promis că Dobney își va păstra gradul dacă se va înrola când va deveni major. Hotărât să își continue potențiala carieră în aviație, a obținut un loc de muncă la o fabrică de motoare de avion, înainte de a se înrola în Armata Aeriană a Flotei (FAA) și în Air Transport Auxiliary (ATA) în momentul în care a împlinit 16 ani.
Sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial
În 1943, Thomas Dobney a primit permisiunea de a se reîntoarce în RAF. Nu după mult timp, avionul său s-a prăbușit din cauza unei defecțiuni la motor în timp ce decola pentru o misiune. Rănile suferite l-au ținut în stare de repaus pentru restul războiului.
În timpul cât a fost în RAF, Dobney a obținut mai multe medalii de campanie, care i-au fost refuzate din cauza înrolării sale ilegale. Datorită faptului că mama sa a scris o scrisoare către prim-ministrul britanic Winston Churchill, în cele din urmă i-au fost acordate și i s-au prezentat scuze.
Dobney a decis în cele din urmă să intre într-o carieră în domeniul aplicării legii. Ulterior, s-a întors în RAF pe postul de controlor de trafic aerian, înainte de a lucra pentru Daily Express. Escapadele sale din timpul războiului i-au adus o intrare în Cartea Recordurilor Guinness ca fiind cel mai tânăr pilot militar calificat din lume. În ciuda acestui fapt, a rămas în mare parte tăcut în legătură cu experiența sa din război. până la moartea sa în 2001.