Spaima roșie. Un membru al Comisiei pentru manuale școlare din Indiana acuză că Robin Hood este comunist
Doamna White a afirmat că există „o directivă comunistă în educație, acum, de a sublinia povestea lui Robin Hood, deoarece acesta i-a jefuit pe cei bogați și i-a dat celor săraci. Aceasta este linia comunistă”.
Ea a continuat atacându-i pe quakeri pentru că aceștia „nu cred în războaie”. Această filosofie, a susținut ea, a făcut jocul comuniștilor. Deși mai târziu a declarat că nu a susținut niciodată eliminarea textelor care menționează povestea din manualele școlare, ea a continuat să afirme că tema „ia de la bogați și dă la săraci” era „politica preferată a comuniștilor”. Reacționând la criticile aduse poziției sale, ea a replicat: „Pentru că încerc să scot scriitorii comuniști din manualele școlare, numele meu este în noroi. Evident că fac bine, altfel nu ar fi făcut atâta caz din asta”. Răspunsul la acuzațiile doamnei White a fost amestecat.
Guvernatorul statului Indiana, George Craig, a venit în apărarea quakerilor, dar a dat înapoi de la a se implica în problema manualelor școlare. Superintendentul de stat al educației a mers atât de departe încât a recitit cartea înainte de a decide că nu ar trebui să fie interzisă. Cu toate acestea, el a considerat că, „comuniștii s-au pus pe treabă pentru a răstălmăci sensul legendei lui Robin Hood”. Nici superintendentul școlilor din Indianapolis nu a dorit ca această carte să fie interzisă, susținând că nu a găsit nimic deosebit de subversiv în această poveste.
În URSS, comentatorii s-au distrat copios cu această poveste. Unul dintre ei a glumit spunând că „înscrierea lui Robin Hood în Partidul Comunist nu poate decât să îi facă să râdă pe oamenii sensibili”.
Oricât de exagerat ar părea episodul în retrospectivă, atacurile asupra libertății de exprimare din timpul Fricii Roșii din Statele Unite au dus la interzicerea mai multor cărți din bibliotecile publice și din școli în anii 1950 și 1960 din cauza conținutului lor presupus subversiv.
Filmele de la Hollywood au simțit, de asemenea, presiunea de a se conforma unor teme și povești mai potrivite „all-American”, iar muzica rock and roll a fost criticată de unii ca fiind de inspirație comunistă.