Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Căutarea navelor franceze de dragare a minelor din timpul Primului Război Mondial a dus la descoperirea unei epave din 1879
Articole online

Căutarea navelor franceze de dragare a minelor din timpul Primului Război Mondial a dus la descoperirea unei epave din 1879

nava

Căutarea navelor franceze de dragare a minelor din timpul Primului Război Mondial a dus la descoperirea unei epave din 1879

Mai multe dintre ele au fost pierdute pe Lacul Superior, inclusiv două nave de dragare a minelor din perioada Primului Război Mondial, Inkerman și Cerisoles. În timp ce căuta navele, un prezentator de televiziune, care lucra alături de Societatea Istorică a Marilor Lacuri, a dat peste ceva la care nu se aștepta: epava unui remorcher de lemn.

Josh Gates, prezentatorul Expedition Unknown, se plimba prin Ecluzele Soo din Lacul Superior, în căutarea celor două nave de dragare a minelor, când echipa sa a localizat epava lui Satellite, un remorcher care s-a scufundat în 1879.

Potrivit unui comunicat de presă al Societății Istorice a Marilor Lacuri, remorcherul a întâmpinat dificultăți în timp ce tracta patru barje pe 21 iunie 1879. „O versiune sugerează că a suferit o problemă mecanică, în timp ce alta spune că a lovit un buștean plutitor și a început să ia apă”, se arată în comunicat. Acest lucru a făcut ca Satellite să se scufunde și să nu mai fie văzut niciodată – adică până în 2022.

În timp ce căutau alături de R/V David Boyd și de un vehicul subacvatic operat de la distanță (ROV), echipa a descoperit o țintă făcută din lemn. Întrucât Inkerman și Cerisoles aveau corpuri de oțel, s-a stabilit că epava, având în vedere locația sa, trebuie să fie Satellite.

Deși entuziasmat de descoperirea a ceea ce a fost cândva „una dintre cele mai frumoase nave de pe Marile Lacuri”, Gates a părăsit Lacul Superior fără să localizeze nava de dragare a minelor. Cu toate acestea, el a obținut suficiente imagini pentru Expedition Unknown, episodul fiind difuzat în iunie 2023.

Construite de Canadian Car and Foundry (CC&F) prin intermediul unui contract de la guvernul francez, Inkerman și Cerisoles erau destinate să curețe minele marine din Canalul Mânecii și de-a lungul coastelor franceze. Cel din urmă a fost numit după bătălia de la Cérisoles din Războiul italian din 1542-46, în timp ce numele Inkerman a fost derivat din bătălia din 1854 din Războiul Crimeii.

În timpul călătoriei lor inaugurale, la 24 noiembrie 1918, Inkerman și Cerisoles au dispărut

Navele de dragare a minelor, împreună cu o a treia, călătoreau prin Lacul Superior spre Oceanul Atlantic, când s-au confruntat cu vreme rea. Luptându-se cu zăpada, valuri mari și vânturi puternice, cele trei nave s-au pierdut din vedere.

În timp ce a treia navă, Sebastopol, a reușit să ajungă în siguranță în Sault Ste. Marie, Ontario, Inkerman și Cerisoles au dispărut. Nici navele, nici echipajele lor, formate din 76 de marinari francezi și doi căpitani canadieni, nu au fost găsite vreodată. Pe lângă faptul că au fost ultimele nave de război care au dispărut în Marile Lacuri, cele două nave de dragare a minelor reprezintă cea mai mare pierdere de vieți omenești de pe Lacul Superior.

Efortul de căutare al Expediției necunoscute nu este singurul care a avut loc de la cel original din 1918. În 2017, Muzeul Național al Marilor Lacuri a efectuat o căutare de o lună în apropiere de Peninsula Keweenaw, dar nu a găsit nimic.

Emisiunea Expedition Unknown (2015-prezent) de pe Discovery Channel investighează cele mai durabile legende și mistere din lume. Printre cele pe care Gates le-a cercetat se numără dispariția Ameliei Earhart, aurul pierdut al căpitanului Morgan, infamul tren cu aur din timpul celui de-al Doilea Război Mondial și Stonehenge din Marea Britanie.

Registration

Aici iti poti reseta parola