Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Rămășițele submarinului german SM UC-55 au fost identificate în largul coastelor Insulelor Shetland
Articole online

Rămășițele submarinului german SM UC-55 au fost identificate în largul coastelor Insulelor Shetland

submarin

Rămășițele submarinului german SM UC-55 au fost identificate în largul coastelor Insulelor Shetland

Epava a fost găsită de scafandri la aproximativ opt mile de coasta insulelor Shetland. Deși existența sa era cunoscută încă din 1985, datorită tehnologiei sonar, nu s-a confirmat că epava este cea a UC-55 până la scufundarea din 21 iulie 2023. Identitatea navei a fost confirmată prin intermediul jurnalelor de bord ale Marinei Regale și prin amploarea daunelor suferite de corpul submarinului.

Vorbind cu BBC Radio Shetland, Hazel Weaver, care a condus expediția la bordul fostei nave militare Valhalla, a declarat:

„Se știa despre acest lucru de mult timp, întrebarea era: este aceasta epava pe care o credeam? După trei ore și jumătate în care scafandrii au stat în apă până la 110 m (361 ft), au venit și au confirmat că da, acesta este UC-55”.

Ea a adăugat, într-un interviu pentru McClatchy News, că au fost reperate „o mulțime de torpile și mine”, precum și un tun de punte.

SM UC-55 a fost un submarin minator de tip UC II care a servit în Marina Imperială Germană în timpul Primului Război Mondial. A efectuat șase patrule de război, în timpul cărora a scufundat nouă nave aliate cu mine marine și torpile. De asemenea, a avariat mai multe nave, inclusiv HMS Albacore (1909).

La 29 septembrie 1917, în timp ce punea mine în Canalul Lerwick, în largul coastelor Insulelor Shetland, UC-55 a suferit o defecțiune, ceea ce a făcut ca submarinul să se scufunde mult sub adâncimea maximă de scufundare de 50 de metri. Ca urmare, compartimentul din față a fost inundat, ceea ce a dus la defectarea bateriilor și la umplerea navei cu gaz de clor.

Deși submarinul a reușit să se ridice la suprafață, cârma a cedat din cauza lipsei de putere

Ulterior, căpitanul a ordonat echipajului să abandoneze nava, dar nu înainte de a fi distruse toate cărțile de cod și documentele secrete. Apoi au fost amplasate încărcături în camerele motoarelor și ale minelor.

Din nefericire pentru echipajul german, UC-55 a fost reperat de distrugătoarele britanice HMS Tirade și Sylvia (1897) și de traulerul armat HMS Moravia. Sylvia a tras un proiectil, care a lovit turnul de comandă al submarinului, ucigându-l pe comandantul acestuia. Un al doilea a lovit corpul navei, ceea ce a făcut ca aceasta să ia apă suplimentară. Două încărcături de adâncime au pecetluit soarta UC-55, aruncând-o în aer.

Moravia s-a apropiat de epavă și, dorind să se asigure că submarinul a fost complet dezactivat, a tras încă două focuri de armă și a pus o a treia încărcătură de adâncime. Din cei 27 de membri ai echipajului, 10 au fost uciși, iar ceilalți 17 au fost luați prizonieri de război (POW).

Vorbind cu BBC, Jacob Mackenzie, unul dintre scafandrii care au vizitat epava, a declarat că a fost „înfiorător” să fie acolo jos, știind că membrii echipajului și-au pierdut viața la bordul submarinului. „Ești conștient de acest lucru, deși cred că aproximativ 15 dintre membrii echipajului au scăpat, restul echipajului, desigur, nu a reușit – așa că sunt încă înăuntru și asta este foarte evident când te uiți în jur”.

Guvernul britanic a desemnat situl drept mormânt de război, ceea ce înseamnă că nu mai pot avea loc alte scufundări fără permisiunea guvernului. Când a fost abordat de McClatchy News, un purtător de cuvânt al Marinei Regale a declarat: „Cei care și-au pierdut viața ar trebui să fie lăsați la fața locului și să nu fie deranjați”.

 

 

 

 

 

Registration

Aici iti poti reseta parola