Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Volkswagen oprește producția în timpul celui de-al Doilea Război Mondial
Articole online

Volkswagen oprește producția în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

Volkswagen

7 august 1944: Volkswagen oprește producția în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

Cu zece ani mai devreme, renumitul inginer auto Ferdinand Porsche semnase un contract cu cel de-al Treilea Reich german pentru a dezvolta un prototip al unei „mașini pentru oameni” mici și accesibile. Cancelarul german, liderul național-socialist (nazist) Adolf Hitler, a numit automobilul KdF (Kraft-durch-Freude)-Wagen (sau automobilul „Putere prin bucurie”), după o mișcare condusă de naziști care, în aparență, avea ca scop ajutorarea oamenilor muncii din Germania.

Lui Porsche nu i-a plăcut această poreclă; a preferat Volkswagen (care înseamnă „mașina poporului”), numele sub care fusese dezvoltat inițial automobilul. În 1938, guvernul a construit o fabrică pentru a produce mașina în orașul KdF-stat. Primul Beetle gata de producție a debutat la Salonul Auto de la Berlin în 1939. Câteva luni mai târziu, Germania a invadat Polonia, declanșând conflictul care avea să explodeze într-un război mondial.

În timpul anilor de război, nevoia armatei germane de un vehicul utilitar ușor a avut prioritate față de producția de autoturisme accesibile. Rezultatul a fost tipul 62 Kubelwagen, un vehicul decapotabil cu un șasiu de Beetle modificat, patru uși și roți de 18 inch (față de cele de 16 inch ale lui Beetle) pentru a-i oferi o gardă la sol mai bună. Deși producția de la fabrica KdF-stat a fost dedicată în principal modelului Kubelwagen și omologului său amfibiu, Schwimmwagen, fabrica a continuat să producă Beetle din 1941 până la 7 august 1944, când producția a fost oprită sub amenințarea bombardamentelor Aliaților.

În urma războiului, Germania devastată a fost împărțită în patru sectoare. Cele aflate sub control britanic, francez și american se vor combina pentru a forma Germania de Vest, în timp ce regiunea aflată sub control sovietic a devenit Germania de Est. KdF-stat (redenumit în curând Wolfsburg), care se afla în sectorul britanic, și fabrica sa de automobile au rămas într-o stare relativ bună după ce au fost ținta bombelor Aliaților.

Volkswagen, aflată atunci sub controlul armatei britanice, a început să producă din nou Beetle-uri în decembrie 1945. Până în 1949, compania (numită acum Volkswagen GmbH) era din nou în mâinile germanilor, iar în 1972, Beetle a depășit iconicului Ford Model T ca fiind cea mai vândută mașină din istorie.

Registration

Aici iti poti reseta parola