Rafwaffe, escadrila RAF menită să inspecteze și să afle secretele aeronavelor Luftwaffe
Scopul era de a lua avioanele inamice capturate, de a le evalua și de a le demonstra capacitățile personalului aliat, expunându-le „aspectul, performanța și chiar sunetul” aeronavelor cu care s-ar putea confrunta pe cerul Europei.
Cei însărcinați să piloteze avioanele erau piloți de test din cadrul Grupului nr. 41 RAF, care fuseseră repartizați pentru scurt timp la Unitatea de dezvoltare a luptei aeriene.
Primele avioane atașate la Rafwaffe au fost un Heinkel He 111, un Messerschmitt Bf 109 și un Junkers Ju 88. Pe măsură ce cel de-al Doilea Război Mondial a avansat, acestea s-au extins în diverse tipuri. După ce au fost capturate, au primit noi numere de serie și li s-au aplicat însemnele RAF, ceea ce a conferit aeronavelor un aspect destul de ciudat.
Operațiuni pe parcursul celui de-al Doilea Război Mondial
Rafwaffe a cooperat cu RAF Film Production Unit, care a folosit avioanele inamice capturate în producțiile sale – deși, acestora le-au fost îndepărtate însemnele RAF și restaurate cele ale Luftwaffe. De asemenea, Rafwaffe a colaborat cu Unitatea de Dezvoltare a Luptei Aeriene, care se ocupa de testarea abilităților avioanelor inamice și de dezvoltarea de tactici de combatere a acestora.
Pe parcursul războiului, unele dintre aeronave, care fuseseră deja testate riguros în Regatul Unit, au fost trimise în Statele Unite pentru a fi examinate mai amănunțit. Altele au fost pierdute – unele din cauza prăbușirii, altele distruse pentru piese de schimb. O problemă care a afectat Escadrila nr. 1426 RAF și alte unități similare a fost lipsa pieselor, ceea ce a necesitat utilizarea avioanelor doborâte și chiar fabricarea de piese mai noi.
În martie 1943, Rafwaffe s-a mutat la RAF Collyweston din Lincolnshire. Cu toate acestea, până la Ziua Z, nevoia percepută pentru unitate era în declin. Aproape un an mai târziu, în ianuarie 1945, și-au încetat operațiunile, iar la 31 decembrie au fost complet desființate.
Aeronave operate de Rafwaffe
Pe parcursul celui de-al Doilea Război Mondial, Rafwaffe a operat opt tipuri de aeronave, cu un total de 21 de aeronave care au purtat însemnele rotunde ale RAF. Primul care a intrat în posesia lor a fost un Heinkel He 111 H, care s-a prăbușit în Scoția după ce a fost lovit de un Spitfire în 1940; un Messerschmitt Bf 109E-3 capturat de francezi în 1939; și un Junkers Ju88A-5, care a aterizat la RAF Chivenor din cauza unor dificultăți de navigație.
Aceste prime aeronave au fost urmate de șase Messerschmitt Bf 109, patru Junkers Ju 88, patru Focke-Wulf Fw 190, un Messerschmitt Bf 110, un Henschel Hs 129, un Messerschmitt Me 410 Hornisse și un Fiat CR.42 Falco italian.
De remarcat că avionul Junkers Ju 88A-4 a apărut în filmul din 1943, The Adventures of Tartu. De asemenea, patru avioane operate de Rafwaffe supraviețuiesc în muzeele britanice, inclusiv două Bf 109, un Ju 88 și un Fiat CR.42.