Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Linia de asamblare Ford începe să funcționeze la 1 decembrie 1913. Producție în timp record 
Articole online

Linia de asamblare Ford începe să funcționeze la 1 decembrie 1913. Producție în timp record 

La 1 decembrie 1913, Henry Ford instalează prima linie de asamblare în mișcare pentru producția în masă a unui automobil întreg. Inovația sa a redus timpul necesar pentru a construi un automobil de la peste 12 ore la o oră și 33 de minute.

Linia de asamblare Ford începe să funcționeze la 1 decembrie 1913. Producție în timp record 

Modelul T al lui Ford, lansat în 1908, era simplu, robust și relativ ieftin – dar nu suficient de ieftin pentru Ford, care era hotărât să construiască „automobile pentru marea mulțime”. („Când voi termina”, spunea el, „aproape toată lumea va avea unul.”) Pentru a scădea prețul mașinilor sale, Ford și-a dat seama că trebuie doar să găsească o modalitate de a le construi mai eficient.

Ford încerca de ani de zile să crească productivitatea fabricilor sale. Muncitorii care construiau mașinile sale Model N (predecesorul Modelului T) aranjau piesele în rând pe podea, puneau mașina în construcție pe roți și o târau pe linie în timp ce lucrau. Mai târziu, procesul de eficientizare a devenit mai sofisticat. De exemplu, Ford a împărțit asamblarea Modelului T în 84 de etape distincte și a instruit fiecare dintre lucrătorii săi să facă doar una singură. De asemenea, l-a angajat pe Frederick Taylor, expert în studiul mișcării, pentru a face aceste lucrări și mai eficiente. Între timp, Ford a construit mașini care puteau ștampila piesele în mod automat (și mult mai rapid decât ar fi putut-o face chiar și cel mai rapid muncitor uman).

Cea mai importantă piesă a cruciadei lui Ford pentru eficiență a fost linia de asamblare

Inspirat de metodele de producție în flux continuu folosite de morile de făină, fabricile de bere, fabricile de conserve și brutăriile industriale, Ford a instalat linii mobile pentru părți din procesul de fabricație. De exemplu, muncitorii au construit motoare și transmisii pe benzi transportoare acționate de frânghii și scripeți. În decembrie 1913, Ford a prezentat piesa de rezistență: linia de asamblare a șasiului mobil.

În februarie 1914, a adăugat o bandă mecanizată care se deplasa cu o viteză de 1.8 metri pe minut. Pe măsură ce ritmul a crescut, Ford a produs din ce în ce mai multe mașini, iar la 4 iunie 1924, modelul T cu numărul 10 milioane a ieșit de pe linia de asamblare din Highland Park. Deși Modelul T nu a mai rezistat mult timp – până la mijlocul anilor 1920, clienții doreau o mașină ieftină și cu toate dotările pe care Modelul T le disprețuia – acesta a deschis era automobilului pentru toată lumea.

Registration

Aici iti poti reseta parola