Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Exploratorii au descoperit cea mai adâncă epavă din lume, la șase kilometri sub Pacific. Distrugătorul american a fost scufundat în lupta cu marina japoneză
Articole online

Exploratorii au descoperit cea mai adâncă epavă din lume, la șase kilometri sub Pacific. Distrugătorul american a fost scufundat în lupta cu marina japoneză

Exploratorii au descoperit cea mai adâncă epavă din lume, la șase kilometri sub Pacific. Distrugătorul american a fost scufundat în lupta cu marina japoneză

Victor Vescovo, un explorator care a efectuat anterior expediții în cele mai adânci puncte din lume, a localizat epava pe 22 iunie.
Aceasta se află la o adâncime de 6.895 de metri, în Marea Filipinelor. Prin comparație, vârful Muntelui Kilimanjaro are 5.896 de metri, în timp ce cea mai înaltă așezare permanentă din lume, La Rinconada, în Anzii peruani, are 5.100 de metri. Anterior, cea mai adâncă epavă identificată și cercetată vreodată a fost USS Johnston, găsită anul trecut de Vescovo. Aceasta se află la 6.469 de metri.

CNN relatează că Vescovo, care a fondat compania de explorare Caladan Oceanic, a făcut șase scufundări pe parcursul a opt zile pentru a găsi nava. Echipa a folosit un sistem sonar cu scanare laterală construit la comandă pentru a localiza nava scufundată.

Într-o postare pe blog, Vescovo a declarat că a fost o „onoare extraordinară să localizeze această navă incredibil de faimoasă”. A fost o șansă de a „reda povestea ei de eroism și datorie celor care poate nu știu despre navă și despre sacrificiul echipajului ei”, a scris el.

„În vremuri dificile, este important să reflectăm la cei care au sacrificat atât de mult, de bunăvoie, în vremuri și mai dificile, pentru a ne asigura libertățile și modul de viață”.

Este cea mai adâncă epavă descoperită vreodată

Samuel B. Roberts a fost construit în 1944 la Brown Shipbuilding Company din Houston, Texas, potrivit Naval History and Heritage Command.

Potrivit site-ului de patrimoniu, nava Sammy B a luptat în bătălia de la Samar, acțiunea centrală a bătăliei din Golful Leyte. A făcut parte dintr-o forță navală trimisă pentru a proteja invazia amfibie americană în Filipine în 1944.

Flotila americană formată din nave mai mici a dus o luptă intensă pe mare cu o flotă de 23 de nave de luptă și crucișătoare japoneze puternic înarmate.

Samuel B. Roberts a luptat și a scufundat crucișătorul greu japonez Chōkai cu ajutorul torpilelor și al unui bombardament intens. Roberts s-a luptat cu alte nave timp de încă o oră, trăgând peste 600 de obuze înainte ca un cuirasat japonez să-i facă o gaură în carenă, iar ordinul de abandonare a navei a fost emis.

„Eroismul căpitanului și al echipajului ei este legendar în cadrul Marinei și a fost o mare onoare să îi găsim locul de odihnă finală. Cred că ajută la încheierea poveștii navei, pentru familiile celor care au fost pierduți și pentru cei care au servit pe ea. Cred că dispariția unei nave în adâncuri, fără a mai fi văzută vreodată, poate lăsa un sentiment de gol în cei care au avut legătură cu nava respectivă.

Din cei 224 de membri ai echipajului, 135 au supraviețuit scufundării sale și s-au agățat de plutele de salvare timp de 50 de ore, așteptând salvarea.

Samuel B. Roberts a primit o mențiune prezidențială „pentru eroism extraordinar în acțiune”.

Bătălia din Golful Leyte, cunoscută și ca A Doua Bătălie din Marea Filipinelor, este în general considerată a fi cea mai mare confruntare navală din al doilea război mondial și, de asemenea, după unele criterii posibil cea mai mare bătălie navală și aeriană din istorie.

Registration

Aici iti poti reseta parola