Coreea de Sud caută cumpărători pentru noul său avion de vânătoare „semi-stealth” care ar putea rivaliza cu avioanele de război ale Chinei
În cea mai recentă evoluție în jurul KF-21, Coreea de Sud dorește să înceapă producția în masă a avioanelor până în 2026, forțele aeriene urmând să achiziționeze 40 de avioane. Până în 2026, avionul de vânătoare de vârf se va concentra pe faptul că va avea capacități de luptă aer-aer.
Observatorii chinezi au declarat anterior că noile avioane sunt departe de a fi comparabile cu avioanele de luptă avansate de generația a cincea, cum ar fi Chengdu J-20 al Chinei, dar au remarcat că, dacă vor fi desfășurate în masă, KF-21 ar putea totuși modifica echilibrul de putere al forțelor aeriene regionale.
Construit de Korea Aerospace Industries (KAI), dezvoltarea avionului a durat șase ani și jumătate și a efectuat zborul inaugural luna trecută, după criticile inițiale potrivit cărora proiectul de 8.800 de miliarde de woni (6,7 miliarde de dolari) a fost prea costisitor.
Forțele aeriene sud-coreene plănuiesc să desfășoare 120 de unități ale KF-21, un avion de luptă de „generația 4,5”, până în 2032, pentru a înlocui flota sa îmbătrânită de avioane de luptă F-4 și F-5, precum și F-16 și F-15K de generația a patra a țării.
„Pe măsură ce ne apropiem de dezvoltarea cu succes a avionului de vânătoare autohton, acest lucru simbolizează un nou salt în tehnologia aeronautică internă și o ascensiune a armatei puternice de înaltă tehnologie”, a declarat luna trecută Administrația Programului de Achiziții pentru Apărare (DAPA) cu privire la zborul inaugural.
Forțele aeriene intenționează să obțină alte 80 de avioane până în 2030, după ce avionul militar va evolua pentru a avea capacități de luptă aer-sol și aer-navă până în 2028.
„KF-21 este posibil să apară ca un concurent puternic pentru J-10 și FC-31 din China în țările în curs de dezvoltare, în special în Africa”, a declarat Lee Il-woo, analist în domeniul apărării la Korea Defence Network.
Cu un cost al fiecărui avion cu reacție undeva între 80 și 100 de milioane de dolari americani, acesta are o bună competitivitate a prețurilor și ar putea găsi clienți în Asia, Africa și Orientul Mijlociu, a adăugat Lee.
Înarmat cu rachete aer-aer europene Meteor și radare de producție proprie, KF-21 ar putea chiar să egaleze avionul de luptă invizibil J-20 al Chinei în ceea ce privește capacitățile de luptă, a declarat Yang Uk, analist în domeniul apărării la Institutul Asan pentru Studii Politice.
Avionul de luptă va fi echipat cu rachete aer-aer Meteor de înaltă performanță fabricate de compania europeană MBDA
Separat de avioanele de luptă F-21, Coreea de Sud operează deja 40 de avioane de luptă invizibile F-35 și va achiziționa alte 20 de avioane F-35 între 2023 și 2028.
„Forța aeriană a Coreei de Sud devine o forță de luat în seamă în regiune, nu doar pentru Coreea de Nord, ci și pentru China”, a declarat Yang.
Consolidarea substanțială a apărării Coreei de Sud este susținută de industria sa de apărare în creștere rapidă, ale cărei exporturi ar trebui să depășească 10 miliarde de dolari în 2022, mai mult decât triplul sumei vândute anual între 2010 și 2020. Anul trecut, exporturile sale de apărare au depășit importurile de apărare pentru prima dată în istorie.
Ca un semn al prezenței sale în creștere rapidă pe piața globală de apărare, Coreea de Sud a semnat luna trecută acorduri de armament cu Polonia, în valoare potențială de 15 miliarde de dolari. Unele dintre cele mai mari comenzi ar include 48 de avioane de luptă ușoare de atac FA-50 dezvoltate de Coreea de Sud, 980 de tancuri de luptă principale K2 și 648 de obuziere autopropulsate K9.
Contractele vin în contextul în care Polonia se străduiește să își umple din nou arsenalul după ce a trimis arme în Ucraina vecină pentru a lupta împotriva forțelor rusești.