Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Ucraina nu are nevoie de A-10 Warthogs care sunt „lente” și „vulnerabile” la apărarea aeriană rusă, spune un consilier militar ucrainean
Articole online

Ucraina nu are nevoie de A-10 Warthogs care sunt „lente” și „vulnerabile” la apărarea aeriană rusă, spune un consilier militar ucrainean

avion

Ucraina nu are nevoie de A-10 Warthogs care sunt „lente” și „vulnerabile” la apărarea aeriană rusă, spune un consilier militar ucrainean

Într-un interviu acordat revistei Air Force Magazine, Yuriy Sak, consilier al ministrului ucrainean al apărării, a declarat că Ucraina are nevoie de avioane de luptă și de avioane de luptă „la standarde occidentale”. Sak a declarat că, deși A-10, o platformă de sprijin aerian apropiat, este o mare „mașină de sprijin”, una care este „durabilă” și „foarte mortală”, Ucraina are nevoie de avioane „rapide și versatile” precum F-16, un avion de luptă multirol.

„Dacă ne uităm la aceste nevoi ale Forțelor Aeriene ucrainene de astăzi, ne cam duce la concluzia că cea mai optimă opțiune ar fi ceva rapid și versatil, iar rapide și versatile sunt F-16”, a spus Sak, menționând, de asemenea, că „funcția care ar putea fi îndeplinită ipotetic de A-10 în Ucraina este îndeplinită de Su-25”, un avion de sprijin aerian apropiat din epoca sovietică.

A-10 Thunderbolt II, poreclit „Warthog”, este cunoscut pentru aspectul său agresiv, care prezintă adesea dinți pictați în partea din față. Acest avion al Forțelor Aeriene ale SUA, care a fost introdus pentru prima dată în anii 1970, este înarmat cu un puternic tun gatling GAU-8 Avenger de 30 mm și a oferit în mod eficient sprijin la joasă altitudine forțelor terestre în conflicte precum războiul din Afganistan.

A-10 a fost construit pentru „un război foarte diferit” de cel care se desfășoară în Ucraina, au declarat pentru The Aviationist piloții actuali de A-10, explicând că „mediul permisiv” necesar pentru ca A-10 să opereze cu succes și să îndeplinească misiunea pentru care a fost conceput pur și simplu nu există.

Săptămâna trecută, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, generalul Charles Q. Brown Jr. a sugerat că Ucraina ar putea obține avioane din SUA, precum și din alte țări occidentale.

„Vom fi deschiși la discuții cu ei cu privire la cerințele lor și la modul în care am putea să le satisfacem, dar există o serie de posibilități”, a declarat Brown. El a adăugat că, indiferent ce vor decide să trimită Ucrainei, probabil că vor fi avioane non-rusești, cum ar fi un MiG.

Sunt avioanele mai vechi o soluție pentru războiul din țara vecină?

Întrebat direct despre furnizarea către Ucraina a unor A-10 pe care Forțele Aeriene americane încearcă să le retragă, secretarul Forțelor Aeriene, Frank Kendall, a refuzat să comenteze detalii, dar a spus că avioanele americane „mai vechi” de acest tip sunt „o posibilitate” pentru Ucraina, în funcție de nevoile lor.

După o reuniune virtuală din 20 iulie a Grupului de contact pentru apărare din Ucraina, liderii Forțelor Aeriene americane au declarat că au început discuțiile privind modul în care se poate oferi Ucrainei avioane americane mai vechi – cum ar fi A-10 -, dar că nu s-a luat o decizie cu privire la ceea ce va fi oferit.

Sak a declarat că Ucraina continuă să facă lobby în SUA și în alte națiuni pentru armament, dar și pentru instruire avansată.

„De ce să nu începem să ne antrenăm piloții în avans? Pregătirea în avans este o chestiune foarte importantă pentru a nu pierde timp”, a declarat Sak pentru Air Force Magazine. „Astfel încât, în momentul în care se ia decizia politică, să avem piloți pregătiți să piloteze acele avioane”.

Registration

Aici iti poti reseta parola