F-22 Raptor și multe alte avioane au probleme de pregătire
Biroul General de Responsabilitate al SUA (GAO) a furnizat un set de constatări usturătoare care vor alarma personalul militar din ramurile aviației și vor trezi Congresul, potrivit informațiilor oferite de Insider, și detaliate pe baza studiului următor.
Pur și simplu, multe avioane americane nu sunt pregătite să zboare în condiții de capacitate de misiune. Ele sunt probabil oprite la sol din cauza unor probleme de întreținere, a lipsei de piese de schimb sau pur și simplu a uzurii generale.
Opt avioane nu sunt pregătite să își îndeplinească seturile de misiuni
Intitulat „Acțiuni necesare pentru a aborda riscurile persistente de susținere”, raportul a analizat opt avioane ale Forțelor Aeriene și ale Marinei, inclusiv bombardiere, avioane de luptă, avioane de alimentare și avioane de recunoaștere. Acesta a conceput un sistem de măsurare numit „Capacitatea avioanelor pentru misiuni”, care explică starea de sănătate și gradul de pregătire al avioanelor.
GAO a comparat anii 2015-2021 și a stabilit un obiectiv de pregătire în termeni procentuali pentru avionul său. „Pregătire” înseamnă că avionul „este într-o stare în care poate efectua cel puțin una – și potențial toate – misiunile care îi sunt atribuite”.
Opt avioane au primit un calificativ negativ
Toate cele opt avioane din cadrul studiului au primit note mai puțin bune.
Doar KC-135 al Forțelor Aeriene a avut un obiectiv de 100% pentru toate avioanele cisternă. În 2021, KC-135 a obținut un procent de pregătire de 71,1. Acesta a scăzut de la 75% în 2015. KC-135 a fost avionul cu cea mai mare capacitate operațională din cadrul studiului.
În mod alternativ, B-1B a avut un obiectiv de pregătire de 52%. Din 2015 până în 2021, nivelul său a scăzut de la 47% de pregătire la 40,7%.
F-22 Raptor, avioanele cisternă și de transport ale Marinei Militare au nevoie de lucrări
C-130T al Marinei a avut cel mai slab procent de pregătire în 2021, cu 36,5%. Obiectivul era de 75%. Următorul avion cel mai prost din punct de vedere al pregătirii a fost KC-130T al Marinei, care a avut un scor de pregătire de doar 32,4%.
F/A-18 E/F al Marinei a avut un procent de pregătire de 51%, față de obiectivul de 75%. Așadar, două mari avioane de luptă, F-22 Raptor și Super Hornet, au scoruri de pregătire inferioare. Super Hornet are la dispoziție 530 de avioane de luptă în orice moment, dar, în esență, doar aproximativ 267 sunt pregătite să zboare într-o manieră capabilă să îndeplinească misiunea.
Raportul GAO avertizează că „Nici Forțele Aeriene și nici Marina nu au finalizat planuri de atenuare pentru a remedia provocările legate de întreținere, riscurile sau impacturile conexe identificate în orice analiză de susținere. Prin urmare, Forțele Aeriene și Marina nu pot aborda pe deplin provocările de întreținere a aviației la nivel de unitate care afectează disponibilitatea aeronavelor necesare pentru instruire și operațiuni”.
Congresul primește în sfârșit o imagine completă
Această lipsă a unui plan de atenuare înseamnă că nimeni din Forțele Aeriene și din Marina Militară nu a planificat suficient și nu a conceput în scris o modalitate de a rezolva această problemă. Studiul a fost realizat pentru Comitetul pentru servicii armate al Camerei Reprezentanților din SUA, dar concluziile au ajuns cu siguranță și la Comitetul pentru servicii armate al Senatului.
GAO afirmă că Forțele Aeriene și Marina ar trebui să fie obligate să ofere Congresului rapoarte cu privire la aceste constatări pentru a rezolva o rată de pregătire atât de slabă. Acest raport ar trebui, de asemenea, să fie explicat în cadrul mărturiilor din Congres în rândul conducerii serviciilor în uniformă și civile.