Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria secretă > Rusia acuză NATO pentru propriile inepții. Amiralul Popov și teoria conspirației
Articole online

Rusia acuză NATO pentru propriile inepții. Amiralul Popov și teoria conspirației

Popov a găsit explicația pentru catastrofa submarinului Kursk

Kursk s-ar fi putut scufunda din cauza unui submarin NATO , a spus amiralul Viaceslav Popov , care comanda Flota de Nord în momentul tragediei. Potrivit acestuia, subalternii săi au determinat cu o certitudine de 90% care submarin al NATO este responsabil pentru moartea echipajului rus.
După cum spune Popov, submarinul Alianței Nord Atlantice urmărea Kursk, dar nu a calculat bine manevrele.

„Fie manevra de la Kursk a dus la pierderea contactului… Îi cunosc numele cu o probabilitate de 90%, dar pentru a-l acuza public, trebuie să ai dovezi și să probezi. Nu pot să probez, dar submarinul NATO a fost acolo, în zona în care s-a ciocnit cu Kursk”, – a explicat fostul comandant-șef al Sevflot RIA Novosti.
Submarinul rusesc Kursk s-a scufundat pe 12 august 2000 în Marea Barents, la 175 de kilometri de Severomorsk. Submarinul se afla la o adâncime de 108 metri. Potrivit versiunii oficiale, cauza tragediei, care s-a soldat cu moartea întregului echipaj – 118 persoane, a fost explozia unei torpile, scrie Pravda.

Adevărul e cu totul altul

Sursele occidentale susțin, însă, o cu totul altă poveste, în care rolul principal îl joacă lentoarea și inepția comandanților ruși.
Echipajele navelor din apropiere au simțit explozia inițială și o a doua explozie, mult mai mare, însă Marina Rusă nu și-a dat seama că a avut loc un accident și nu a inițiat căutarea submarinului timp de mai mult de șase ore. Deoarece geamandura de salvare de urgență a submarinului a fost dezactivată în mod intenționat în timpul unei misiuni anterioare, a fost nevoie de mai mult de 16 ore pentru a localiza barca scufundată.

Pe parcursul a patru zile, Marina Rusă a eșuat în mod repetat în încercările sale de a atașa patru clopote de scufundare și submersibile diferite la trapa de evacuare a submarinului. Oficialii ruși au indus în eroare și au manipulat publicul și mass-media și au refuzat ajutorul de la navele altor țări din apropiere. Președintele Vladimir Putin și-a continuat inițial vacanța într-o stațiune de pe litoral; apoi a autorizat Marina Rusă să accepte asistența britanică și norvegiană după cinci zile de la accident. La șapte zile după scufundare, scafandrii britanici și norvegieni au deschis în cele din urmă o trapăa submarinului dar nu au găsit supraviețuitori. Kremlinul și Marina Rusă au primit nenumărate critice pentru accident și modul în care au organizat acțiunea de salvare.

Registration

Aici iti poti reseta parola