Marina americană nu are capacitatea de a construi nave de război cu costuri reduse. Industria depinde în mare parte de muncitori tineri, slab pregătiți.
Probleme pentru Marina americană
Lucas Andreini, sudor la Fincantieri Marinette Marine, în Marinette, Wisconsin, se numără printre miile de lucrători tineri care au beneficiat de formare sponsorizată de angajator la nivel național, deoarece șantierele navale se luptă să angajeze și să păstreze angajați.
Lipsa forței de muncă este una dintre multele provocări care au dus la întârzieri în producția și întreținerea navelor într-un moment în care Marina se confruntă cu amenințări globale în creștere. Împreună cu schimbarea priorităților în domeniul apărării, modificările de ultim moment ale proiectelor și depășirile de costuri, SUA se află în urma Chinei în ceea ce privește numărul de nave de care dispune – iar diferența se mărește.
Construcția navală a Marinei se află în prezent într-o „stare groaznică” – cea mai proastă din ultimul sfert de secol, spune Eric Labs, un analist naval de la Biroul pentru buget al Congresului:
„Nu văd o cale rapidă și ușoară de a ieși din această problemă”, a spus acesta.
Marinette Marine este sub contract pentru a construi șase fregate cu rachete ghidate – cele mai noi nave de război de suprafață ale Marinei – cu opțiuni de a construi încă patru. Dar, potrivit AP, are suficienți lucrători pentru a produce doar o fregată pe an.
Unde au dispărut toți muncitorii?
Una dintre principalele probleme ale industriei este lupta pentru angajarea și păstrarea muncitorilor pentru munca dificilă de construcție a navelor noi, pe măsură ce „veteranii” se pensionează, luând cu ei zeci de ani de experiență.
Șantierele navale din întreaga țară au creat academii de formare și au încheiat parteneriate cu colegiile tehnice pentru a le oferi lucrătorilor competențele de care au nevoie pentru a construi nave de război de înaltă tehnologie. Constructorii de submarine și Marina au format o alianță pentru a promova carierele în industria prelucrătoare, iar șantierele navale oferă avantaje pentru a reține lucrătorii odată ce aceștia sunt angajați.
Marina americană încearcă să ajute șantierele navale să se asigure că, odată ce noii lucrători sunt instruiți și angajați, aceștia rămân în cadrul unei piețe a muncii restrânse.
În Wisconsin, o parte din finanțarea de 100 de milioane de dolari acordată de Marină companiei Marinette Marine este utilizată pentru bonusuri de retenție la șantierul naval.
Șantierul naval, care are peste 2 000 de angajați, oferă bonusuri de până la 10 000 de dolari pentru a păstra lucrătorii
Menținerea forței de muncă este o preocupare chiar și pentru șantierele navale care și-au atins obiectivele, inclusiv Huntington Ingalls Industries, care produce distrugătoare și nave de război în Mississippi și portavioane și submarine în Virginia.
Mare parte din vina pentru problemele actuale ale construcției de nave din SUA revine Marinei, care schimbă frecvent cerințele, solicită modernizări și ajustează proiectele după ce constructorii de nave au început construcția.
Acest lucru se vede în depășirile de costuri, provocările tehnologice și întârzierile celui mai nou portavion al Marinei, USS Ford; eliminarea unui sistem de tunuri pentru un program de distrugătoare stealth după ce proiectilele sale asistate de rachete au devenit prea costisitoare; și retragerea anticipată a unora dintre navele de luptă ușor blindate ale Marinei, care erau predispuse la defecțiuni.
Marina americană a promis să învețe din aceste lecții din trecut cu noile fregate pe care le construiește la Marinette Marine
Fregatele sunt apreciate pentru că sunt mai puțin costisitoare de produs decât distrugătoarele mai mari, dar au sisteme de arme similare.
În loc să pornească de la zero, Marina a ales un proiect de navă utilizat deja de forțele navale din Franța și Italia. Ideea era că 15% din navă ar fi fost actualizată pentru a îndeplini specificațiile Marinei SUA, în timp ce 85% ar fi rămas neschimbată, reducând costurile și accelerând construcția.
În schimb, s-a întâmplat contrariul: Marina americană a reproiectat 85% din navă, ceea ce a dus la creșterea costurilor și la întârzieri în construcție, a declarat Bryan Clark, analist la Hudson Institute, un think tank cu sediul la Washington. Construcția navei de război Constellation, prima din clasă, care a început în august 2022, este în prezent cu trei ani în urmă, livrarea fiind amânată pentru 2029.
Proiectul final nu este încă finalizat.