Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Marea Mediterană, un nou front Rusia-NATO. Un accident poate dezlănțui urgia
Articole online

Marea Mediterană, un nou front Rusia-NATO. Un accident poate dezlănțui urgia

Tensiuni în Marea Ionică

Tensiunile din Marea Ionică sunt la apogeu: în urmă cu numi câteva ore sursele deschise au prezentat urmărirea care a avut loc în Marea Mediterană între cele două flote. Distrugătorul rus Kulakov a luat urma portavionului american Truman . O consecință directă a închiderii de către Ankara a strâmtorilor turcești, care a forțat forțele navale ruse să se aventureze în mijlocul Mediteranei.
Truman, care transportă vânătoare-bombardiere F18 Hornet, este diamantul desfășurării NATO. Kulakov, pe de altă parte, este un distrugător din epoca sovietică echipat cu rachete de croazieră Kalibr.
Nava rusă se deplasează în tandem cucrucișătorul Varyag , cunoscut drept „ucigașul” portavioanelor. De cel puțin două luni, crucișătorul Varyag și luptătorul Tributs încearcă să urmărească cele trei portavioane occidentale Truman, De Gaulle și Cavour, în cadrul războiului nervilor declanșat de Kremlin.

Portavionul italian Cavour se află la Taranto, portavionul de Gaulle este în schimb la Toulon după două luni de desfășurare în estul Mediteranei. Marina SUA a trimis aici patru distrugătoare din SUA, USS The Sullivans, USS Donald Cook, USS Mitscher și USS Gonzalez, între ianuarie și februarie. Flota a 6-a SUA are deja patru distrugătoare cu sediul în Rota, Spania.

Submarinele Kilo

O mare parte din monitorizarea acestor mișcări poate fi obținută din surse OSINT : cele mai recente mișcări au fost urmărite de pe site-ul CovertShore, același care a raportat apariția submarinului Kilo, fotografiat în largul coastei Ciprului, probabil din cauza unor probleme tehnice.
Cel puțin trei dintre aceste submarine ar fi în tranzit în Mediterana. Acestea au la dispoziție și rachete de croazieră Kalibr, care pot lovi în Ucraina dacă sunt lansate din Marea Ionică. O componentă crucială a forței submarine rusești, clasa Kilo este denumirea sovietică pentru ceea ce a fost folosit inițial pentru Proiectul 877 Paltus.
Acele submarine au fost construite până la mijlocul anilor 1990, când Moscova a trecut producția la varianta mai avansată Project 636 Varshavyanka, cunoscută încă drept clasa Kilo în vest. Submarinele au fost proiectate pentru război antisubmarin (ASW) și război antinavă de suprafață (ASuW), precum și misiuni generale de recunoaștere și patrulare.

Mediterana de Est

Din imaginile sateliților și rețelelor , nava amiral vice-rusă Paromov poate fi văzut clar lângă Cipru, cu fața spre coasta Tartus. Pe aceleași surse au fost identificate trei nave moscovite situate în apropierea insulei Creta: crucișătorul de rachete Mareșal Ustinov, corveta din clasa Svijazhsk, Nuyian M , crucișătorul Varyag , poziționat la aproximativ 400 de mile marine de coasta italiană. Petrolierul Vyazma , pe de altă parte, a fost găsit blocat lângă două nave ale Marinei Ruse la est de Cipru. Vyazma, pe 5 aprilie trecut, naviga spre un petrolier al marinei Moscovei.

Analiștii au comparat gama de desfășurare a navelor americane cu cea de-a 6-a Flotă, inclusiv 12 distrugătoare și cel puțin un crucișător, cu cele din Războiul Rece. Tensiunile au început în februarie, când serviciile secrete occidentale au recunoscut că navele rusești urmăreau Trumanul în timp ce acesta participa la un exercițiu multinațional în Marea Adriatică. Apoi, din 24 februarie, a început escaladarea. Prezența mai densă a Rusiei în Marea Mediterană are trei obiective: primul este de a crea tensiune; al doilea, vizează acțiunea pe un teatru cu siguranță mai puțin în lumina reflectoarelor decât cel principal (Ucraina).
În același timp, însă, mișcările din Mediterana pot servi și ca distragere a atenției de la evenimentele locale, mutând atenția pe un scenariu secundar. Al treilea motiv este legat de dificultățile materiale ale forțelor navale ruse, care au fost împiedicate să intre în strâmtori.

Apele din sudul Italiei țintă sensibilă

Cu negocierile dintre Rusia și Ucraina stagnate și cu strâmtorile turcești închise, este ușor de prevăzut că în viitorul apropiat Mediterana va fi din nou o zonă de falie între vest și est. Pare puțin probabil, totuși, ca Vladimir Putin să întreprindă ceva. Asta nu exclude, însă, un accident, care s-ar putea transforma în casus belli și ar putea extinde conflictul .

După cum a afirmat șeful Statului Major al Marinei, amiralul Enrico Credendino, în paginile Gazzetta del Mezzogiorno : „Un atac terorist nu este greu de efectuat: doar aduceți TNT pe o barcă din acea parte a Libiei pe platformele Eni pe care le-au sunt la 50 de mile distanță și puteți provoca pagube pe care oricine și le poate imagina, fără a neglija protecția conductelor (cum ar fi TAP ) și a cablurilor submarine și a altor instalații Eni la sud de Cipru, foarte aproape de bazele aeriene și navale rusești din Siria”. scrie ll Giornale.

 

Registration

Aici iti poti reseta parola