Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Linia de asamblare mobilă debutează la fabrica Ford
Articole online

Linia de asamblare mobilă debutează la fabrica Ford

fabrica

Pentru prima dată, întreaga fabrică de automobile a lui Henry Ford din Highland Park, Michigan, funcționează pe o linie de asamblare în mișcare continuă atunci când șasiul – cadrul automobilului – este asamblat cu ajutorul acestei tehnici industriale revoluționare.

07 octombrie 1913: Linia de asamblare mobilă debutează la fabrica Ford

Un motor și o frânghie au tras șasiul pe lângă muncitorii și piesele de pe podeaua fabricii, reducând orele de muncă necesare pentru a finaliza un „Model T” de la 12 ore și jumătate la șase ore. În decurs de un an, alte îmbunătățiri aduse liniei de asamblare au redus timpul necesar la 93 de minute-om. Creșterea uluitoare a productivității realizată de Ford prin utilizarea liniei de asamblare în mișcare i-a permis acestuia să reducă drastic costul modelului T, îndeplinindu-și astfel visul de a face mașina accesibilă pentru consumatorii obișnuiți.

La prezentarea modelului T în octombrie 1908, Henry Ford a proclamat: „Voi construi un automobil pentru marea mulțime”. Până atunci, industria auto, veche de un deceniu, își comercializa în general vehiculele doar celor mai bogați americani, din cauza costurilor ridicate de producție a mașinilor. Modelul T al lui Ford a fost primul automobil conceput pentru a răspunde nevoilor cetățenilor din clasa de mijloc: Era durabil, economic și ușor de utilizat și întreținut. Cu toate acestea, cu un preț de debut de 850 de dolari, Modelul T nu era la îndemâna majorității americanilor. Ford Motor Company a înțeles că, pentru a reduce costul unitar, trebuia să crească productivitatea.

Metoda prin care s-a realizat acest lucru a transformat industria pentru totdeauna

Prototipurile liniei de asamblare pot fi urmărite încă din cele mai vechi timpuri, dar precursorul imediat al tehnicii industriale a lui Ford a fost reprezentat de fabricile de ambalare a cărnii din secolul al XIX-lea din Chicago și Cincinnati, unde vacile și porcii erau sacrificați, pregătiți și ambalați cu ajutorul unor cărucioare suspendate care duceau carnea de la un muncitor la altul. Inspirată de ambalatorii de carne, Ford Motor Company a inovat în domeniul tehnicilor de asamblare și, la începutul anului 1913, a instalat prima sa linie de asamblare mobilă la Highland Park pentru fabricarea de magneți cu volan. În loc ca fiecare muncitor să își asambleze propriul magneto, asamblarea a fost împărțită în 29 de operațiuni efectuate de 29 de muncitori spațiați de-a lungul unei benzi mobile. Timpul mediu de asamblare a scăzut de la 20 de minute la 13 minute și, în curând, la cinci minute.

Având în vedere succesul experimentului cu magneto, inginerii Ford au pus motorul Model T și apoi transmisia pe linii de asamblare în mișcare. La 7 octombrie 1913, șasiul a intrat și el pe linia de asamblare mobilă, astfel încât toate componentele majore ale Modelului T erau asamblate folosind această tehnică. Ford și-a îmbunătățit rapid liniile de asamblare, iar în 1916 prețul Modelului T scăzuse la 360 de dolari, iar vânzările erau mai mult decât triple față de nivelul din 1912. În cele din urmă, compania a produs un Model T la fiecare 24 de secunde, iar prețul a scăzut sub 300 de dolari. Mai mult de 15 milioane de modele T au fost construite înainte de a fi scos din uz în 1927, reprezentând aproape jumătate din toate automobilele vândute în lume până la acea dată. Modelul T accesibil a schimbat peisajul Americii, grăbind trecerea de la viața rurală la cea urbană, iar linia de asamblare mobilă a stimulat o nouă revoluție industrială în fabricile din întreaga lume.

Registration

Aici iti poti reseta parola