Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Arma secretă neobișnuită a Japoniei în timpul celui de-al Doilea Război Mondial
Articole online

Arma secretă neobișnuită a Japoniei în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

biciclete

Arma secretă neobișnuită a Japoniei în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial

În timp ce imperiul se confrunta cu provocări logistice și resurse limitate, aceste vehicule cu tracțiune manuală au jucat un rol crucial atunci când a fost vorba de strategia militară. Această abordare neconvențională a permis Japoniei să manevreze rapid trupe, provizii și informații pe terenuri dificile, evitând în același timp detectarea inamicului. În special, bicicletele au fost folosite în timpul invaziei japoneze în Malaya britanică din 1941-42.

Invazia japoneză în Malaya britanică

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, campania din Malaya a fost o întreprindere curajoasă a japonezilor. Invazia a început la 8 decembrie 1941, la doar câteva ore după atacul surpriză asupra Pearl Harbor. Japonezii, compuși în principal din soldați din Armata 25, au avansat rapid din poziția lor din Thailanda și au invadat cu succes regiunea controlată de britanici. Acest lucru a marcat începutul sfârșitului pentru dominația colonială britanică în Asia de Sud-Est.

Japonezii și-au folosit forțele aeriene și terestre superioare, împreună cu expertiza lor în războiul din junglă, pentru a învinge trupele britanice și ale Commonwealth-ului. Căderea Malayei a pregătit terenul pentru ocuparea Singapore în februarie 1942, ceea ce a dus la o schimbare semnificativă a puterii în regiune.

Unul dintre factorii care i-au ajutat pe japonezi în preluarea cu succes a Malayei britanice și a altor zone din Pacific a fost utilizarea trupelor de bicicliști.

Infanteria pe bicicletă a Japoniei imperiale

Înainte de a lansa atacul asupra Malayei britanice, Japonia a decis să trimită mulți dintre soldații săi pe biciclete, mai degrabă decât călare. Comandanții militari au crezut că acest lucru le va permite oamenilor lor să se deplaseze mai repede și, de asemenea, nu vor fi nevoiți să transporte obiectele cu ei în timpul debarcărilor amfibii – în schimb, le vor confisca de la localnici.

Bicicletele s-au dovedit a fi un element util

Bicicletele nu numai că erau disponibile din abundență, dar le permiteau japonezilor să se deplaseze pe teren fără a fi nevoiți să folosească combustibil, așa cum ar fi făcut-o cu alte vehicule. Teoria lor s-a dovedit a fi corectă, deoarece obiectele erau extrem de utile. Trupele au putut folosi căi ascunse pentru a se deplasa, pe lângă drumurile principale bine asfaltate.

Bicicletele puteau fi transportate cu ușurință, permițându-le soldaților să traverseze râurile purtându-le pe umeri sau pe poduri mici amenajate de inginerii lor. Utilizarea lor pe teren a însemnat, de asemenea, că japonezii puteau transporta mult mai multe provizii decât inamicii lor, care trebuiau să transporte obiectele în spate.

Biciclete pe teren în Malaya britanică

Problema evidentă a bicicletelor era problema întreținerii anvelopelor de cauciuc în timpul războiului, când lipsurile de materiale erau generalizate. În ciuda acestui fapt, japonezii puteau să se descurce cu anvelopele înțepate mergând direct pe jante.

Se presupune că acest lucru semăna cu benzile de rulare ale tancurilor care se deplasau pe un drum. Sunetul a determinat adesea trupele aliate să se disperseze în fața „mașinilor grele” care se apropiau, în mai multe rânduri.

Una dintre mișcările preferate ale trupelor japoneze era să se deplaseze de-a lungul drumurilor principale, unde îi depășeau pe soldații britanici sau din Commonwealth și îi scoteau de pe drumuri și îi împingeau în junglă. De acolo, nu mai aveau nici o scăpare și nici o altă opțiune decât să se predea; Aliații pur și simplu nu au putut scăpa de trupele de bicicliști, care le-au provocat un efect psihologic și fizic sever.

Alte utilizări ale bicicletelor în război

Poate părea ciudat că japonezii au apelat la biciclete în timp de război, dar cu siguranță nu au fost primii. Acest obiect a fost folosit la sfârșitul anilor 1800 și începutul anilor 1900, iar trupele au fost echipate cu biciclete pentru a transporta mesaje în Primul Război Mondial.

Până la al Doilea, acestea erau folosite pe scară largă de toate părțile. În Teatrul European, parașutiștii au folosit biciclete pliabile pentru a-și spori mobilitatea la aterizarea la sol, în timp ce luptătorii din Rezistență le-au folosit ca mijloc de transport rentabil și discret pentru a efectua atacuri și a transmite mesaje în mod discret.

În timpul Războiului din Vietnam, Viet Cong a folosit biciclete pentru a se deplasa în jungla densă și pentru a transporta provizii, contracarând în mod eficient forța mecanizată a adversarilor lor. Acest lucru nu s-a schimbat în secolul XXI, deoarece multe țări continuă să le folosească. Până în 2001, a existat un regiment de biciclete al armatei elvețiene, iar forțele de apărare finlandeze încă se asigură că recruții sunt instruiți pentru a folosi aceste obiecte.

Registration

Aici iti poti reseta parola