Tehnologia de recunoaștere facială a TSA, care este folosită în prezent în 16 aeroporturi naționale importante din SUA, ar putea fi extinsă la nivel național anul viitor
Washington Post a relatat că utilizarea de către TSA a acestei tehnologii controversate, care se bazează pe „fotografii în direct” comparate cu fotografia din permisul de conducere, a fost inițial implementată la Aeroportul Național Ronald Reagan Washington din Washington DC din cauza îngrijorărilor legate de coronavirus și, de atunci, s-a extins pentru a include aeroporturi importante precum Aeroportul Internațional Los Angeles, Aeroportul Internațional Orlando și Aeroportul Dallas-Forth Worth.
În prezent, tehnologia este de tip „opt-in”, iar pasagerii se apropie de un chioșc, își introduc actul de identitate și li se scanează fața. În prezent, pasagerii pot alege în schimb un proces standard de control TSA.
„Ceea ce vedem adesea cu aceste programe biometrice este că sunt doar opționale în fazele introductive – iar în timp le vedem devenind standardizate și naționalizate și, în cele din urmă, obligatorii”, a declarat pentru The Post Albert Fox Cahn, fondatorul Proiectului de supraveghere a tehnologiei de supraveghere, sau STOP. „Nu există un loc mai coercitiv pentru a cere consimțământul oamenilor decât un aeroport„.
Pe lângă TSA, tehnologia de recunoaștere facială este utilizată în prezent și de alte agenții din cadrul Departamentului pentru Securitate Internă, inclusiv Immigration and Customs Enforcement, care folosește această tehnologie pentru a urmări migranții. Agențiile de aplicare a legii au adoptat, de asemenea, tehnologia, deși utilizarea acesteia a fost puternic criticată din cauza rapoartelor răspândite privind prejudecățile rasiale.
Utilizarea sa de către forțele de ordine este chiar ilegală în unele orașe, inclusiv în San Francisco, deoarece, în unele cazuri, scanările de recunoaștere facială cu prejudecăți rasiale au dus la arestări false și chiar la închisoare pentru un bărbat de culoare care a fost identificat greșit.
Jason Lim de la TSA, care ajută la conducerea programului, numit Credential Authentication Technology with Camera (CAT-2), a declarat pentru The Washington Post că pasagerii nu ar trebui să se îngrijoreze că vor fi identificați greșit – dar criticii nu sunt dornici să îl creadă pe cuvânt.
„Sunt îngrijorat de faptul că TSA va da undă verde unei tehnologii care are mai multe șanse să acuze în mod fals călătorii de culoare, de culoare brună și non-binari și alte grupuri care s-au confruntat în mod istoric cu mai multe erori de recunoaștere facială”, a declarat Cahn pentru The Post, adăugând că nu are „încredere în TSA pentru a evalua eficacitatea propriilor sale sisteme de recunoaștere facială”.
Reprezentanții TSA nu au răspuns imediat la solicitarea de comentarii din partea Insider.