Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Rusia spune că o versiune îmbunătățită a avionului său invizibil Su-57 și-a făcut în sfârșit zborul de debut
Articole online

Rusia spune că o versiune îmbunătățită a avionului său invizibil Su-57 și-a făcut în sfârșit zborul de debut

avion

De când a fost prezentat oficial, în urmă cu mai bine de un deceniu, Moscova a promovat capacitățile avionului său de luptă invizibil Sukhoi Su-57 de generația a cincea ca depășindu-le chiar și pe cele ale Lockheed Martin F-22 Raptor și Lockheed Martin F-35 Lightning II ale Forțelor Aeriene ale Statelor Unite.

Rusia spune că o versiune îmbunătățită a avionului său invizibil Su-57 și-a făcut în sfârșit zborul de debut

Cu toate acestea, Rusia a întâmpinat dificultăți în dezvoltarea Su-57 (denumirea de NATO „Felon”) în ultimii ani, fiind produse doar 10 prototipuri de testare și șase avioane de serie – dintre care două au fost pierdute în urma unor prăbușiri în timpul zborurilor de testare.

În ciuda acestor eșecuri, United Aircraft Corporation (UAC), o filială a conglomeratului tehnologic de stat Rostec, a continuat dezvoltarea avionului de luptă – și a anunțat săptămâna aceasta că un Su-57 modernizat a efectuat zborul de debut la începutul acestei luni.

„Biroul de proiectare Sukhoi din cadrul UAC desfășoară lucrări pentru dezvoltarea în continuare a Su-57”, a declarat biroul de presă al UAC prin intermediul unei declarații pentru Tass. „Pe 21 octombrie, avionul modernizat Su-57 de generația a cincea și-a efectuat zborul de debut pe aerodromul Institutului de testare a zborurilor Gromov. Avionul a fost pilotat de eroul Rusiei Serghei Bogdan. Zborul a durat 56 de minute și s-a desfășurat fără niciun fel de piedici.”

Potrivit rapoartelor, avionul de luptă îmbunătățit Su-57M a testat echipamentele de la bord cu funcționalitate extinsă, precum și suportul AI al echipajului, alături de o gamă largă de noi tipuri de arme.

„Aeronava oferă, de asemenea, posibilitatea de a instala un motor în etapa a doua”, a adăugat comunicatul. Se crede că numele de cod al acestei inițiative este „Megapolis”, în timp ce actualele cercetări și dezvoltări ale Su-57 au fost denumite „Stolitsa” („capitală”).

Au existat rapoarte potrivit cărora cel mai important aspect al acestei modernizări este instalarea noilor motoare „izdeliye 30”, care pot asigura o împingere de aproximativ 16 tone în locul actualelor motoare AL-41F-1 (izdeliye 117), care pot asigura o împingere de 14,5 tone.

Un copilot AI?

Una dintre caracteristicile notabile ale Su-57 este tehnologia de inteligență artificială (AI), care ar putea acționa ca un copilot virtual, ar putea colecta date de la numeroșii senzori ai aeronavei și ar putea furniza informații cruciale operatorului uman.

AI a fost considerată o componentă crucială a viitoarelor avioane de luptă din „a șasea generație”, unde grupurile de calculatoare de la bord, compuse din procesoare robuste de înaltă performanță, ar putea transforma aceste aeronave în centre de date în cer.

Acest lucru ar putea contribui la asigurarea unui proces decizional mai rapid pentru piloți.

„Inteligența artificială este deja o parte integrantă a avioanelor de luptă moderne”, a declarat analistul din industria tehnologică Roger Entner de la Recon Analytics.

„Pentru a fi mai manevrabile, avioanele moderne sunt în mod inerent instabile în zbor”, a declarat Entner. „Singurul mod în care zboară drept este prin AI. IA de generație următoare le va duce rolul activ și mai departe pentru a îmbunătăți capacitatea de supraviețuire și capacitățile de misiune.”

Bineînțeles, problema este cum va putea Rusia – care se străduiește să își mențină actualul hardware militar echipat cu cele mai noi microprocesoare – să producă în masă astfel de aeronave.

Registration

Aici iti poti reseta parola