Acest lucru a făcut din Margery o anomalie și, ca atare, a reprezentat o amenințare la adresa structurilor societății. Acesta este probabil motivul pentru care a experimentat deseori anxietate cu privire la validitatea convingerilor sale spirituale și, de asemenea, s-a trezit victima disprețului și persecuției.
În timpul unei vizite la Canterbury, Margery a fost „foarte disprețuită și mustrată” de călugări și preoți din cauza plânsului ei excesiv, încât soțul ei s-a rușinat și s-a comportat de parcă nu ar fi cunoscut-o. Bărbații Bisericii au condamnat-o pentru că nu a fost „închisă într-o casă de piatră, pentru ca nimeni să nu vorbească cu tine”.
Când Margery a vorbit pentru a se apăra, a fost alungată din mănăstire preoții care au strigat că va fi arsă ca eretic.
A fost salvată de doi tineri care treceau pe acolo, care au însoțit-o înapoi la hanul unde stătea și unde o aștepta soțul.
Până în secolul al XV-lea, tot mai mulți oameni (majoritatea bărbați) alegeau să urmeze calea misticismului.
Acest lucru i-a făcut pe mulți dintre ei să fie acuzați erezie, deoarece au ocolit căile spirituale convenționale susținute de Biserică.
Unii mistici medievali s-au îndepărtat în mod deliberat de învățăturile Bisericii, dar Margery a văzut calea ei spirituală ca fiind aliniată cu doctrina Bisericii și își reiterează adesea în cartea sa ascultarea față de Biserică.
Margery a fost judecată pentru erezie de mai multe ori de-a lungul vieții, dar nu a fost niciodată condamnată.
Religia lui Margery
În ciuda lipsei de educație formală, Margery a învățat despre creștinism prin angajarea călugărilor și a altor bărbați religioși ca să vină la ea acasă și să îi citească, așa că era familiarizată cu lucrările cele mai importante ale autorilor creștini din vremea ei.
De asemenea, era familiarizată cu multe lucrări despre alte femei mistice, iar ea a imitat aceste femei în propria practică atunci când și-a urmat vocația.
Sf. Bridget din Suedia și Maria din Oignies au fost surse de inspirație pentru ea și, fără îndoială, unele dintre credințele ei religioase s-au datorat influenței lor.
Dorința ei de a fi castă în cadrul căsătoriei, pelerinajul ei în Țara Sfântă, postul ei și plânsul copios au fost toate probabil ca urmare a învățăturilor și exemplului lor.
Margery Kempe a fost o mulțime de lucruri pentru mulți oameni de-a lungul vieții sale – fiica, soția, mama, femeia de afaceri, nebuna, eretica și sfânta, pentru a numi doar câteva.
Margery nu s-a considerat în niciun caz feministă sau pionieră de niciun fel, dar din cartea pe care a scris-o despre propria ei viață este evident că a fost într-adevăr o femeie foarte curajoasă care s-a confruntat cu o multitudine de provocări în viață, întotdeauna cu tenacitate și curaj.
Sursa AICI