Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > I-a uimit pe organizatorii expoziţiei de la Paris din 1867 cu invenția sa de care ne folosim și azi
Articole online

I-a uimit pe organizatorii expoziţiei de la Paris din 1867 cu invenția sa de care ne folosim și azi

Tehnicianul şi industriaşul Nikolaus August Otto, inventatorul motorului cu ardere internă în patru timpi, s-a născut la 10 iunie 1832, la Holzhausen.

A urmat cursurile Gimnaziului din Holzhausen, secţia reală.

Ulterior, s-a angajat comis voiajor la un comerciant de vinuri din Köln.

Pasionat de motoare, a început un curs tehnic de specializare în acest domeniu, în 1862.

A devenit tot mai preocupat de tehnologiile care abia apăreau în epoca respectivă privind construcţia motoarelor.

Cea mai mare noutate a vremii sale a fost invenţia lui Jean-Joseph-Etienne Lenoir, şi anume un motor care ardea gaze naturale.

Acesta a fost ataşat unei căruţe şi, deşi vehiculul se putea deplasa astfel „pe cont propriu”, motorul era extrem de zgomotos şi ineficient.

Otto s-a gândit că ar putea îmbunătăţi situaţia folosind un combustibil lichid şi a început să facă experimente în acest sens.

El a construit primul motor cu gaz în 1861 şi a încheiat un parteneriat cu industriaşul german Eugen Langen.

Cunoscută iniţial sub numele de N.A. Otto & Cie, compania fondată de cei doi şi-a schimbat numele în Deutz AG.

În urma unui accident, Nikolaus August Otto şi-a dat seama de importanţa compresiei mixturii de combustibil cu aer înainte de arderea combustibilului.

Astfel s-a născut ideea ciclului în patru timpi, numit şi în prezent Ciclul Otto, şi a apărut motorul cu ardere internă în patru timpi.

Acest motor a uimit organizatorii expoziţiei de la Paris din 1867.

Dacă motorul lui Lenoir consuma 23 metri cubi de gaz pe CP/h, motorul lui Otto folosea numai 0,8 metri cubi de gaz, randamentul lui fiind de 16%, în timp ce la motorul lui Lenoir randamentul era de doar 3-4%.

În 1876, a obţinut brevetul de invenţie pentru motorul cu ardere internă în patru timpi alimentat cu benzină şi prevăzut cu supape laterale.

El a intrat în producţia fabricii de motoare Deutz sub numele motorul Otto-Deutz.

Sursa: Agerpres

Registration

Aici iti poti reseta parola