Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Foarfeca genetică le-a adus Premiul Nobel pentru chimie pe anul 2020
Articole online

Foarfeca genetică le-a adus Premiul Nobel pentru chimie pe anul 2020

Instrumentul creat de cele două cercetătoare a contribuit la multe descoperiri importante făcute în domeniul cercetărilor fundamentale, iar experţii în plante au reuşit să obţină culturi care rezistă la mucegai, insecte dăunătoare şi secetă.

În medicină, studii clinice vizând noi terapii dezvoltate împotriva cancerului sunt în curs de desfăşurare, iar visul medicilor de a vindeca bolile moştenite este pe cale să se împlinească.

Această foarfecă genetică a condus ştiinţele vieţii spre o nouă epocă şi, din mai multe puncte de vedere, a adus omenirii un beneficiu uriaş.

Cine sunt laureatele

Emmanuelle Charpentier, născută în 1968 în oraşul francez Juvisy-sur-Orge, şi-a obţinut diploma de doctorat la Institutul Pasteur din Paris în anul 1995.

În prezent, ea este directoarea Institutului Max Planck pentru ştiinţa patogenilor din Berlin.

Jennifer A. Doudna, născută în 1964 la Washington, a obţinut doctoratul în 1989 la Harvard Medical School din Boston. Ea predă în prezent la Universitatea California din Berkeley şi colaborează cu Howard Hughes Medical Institute.

Sezonul premiilor Nobel din acest an a debutat luni, odată cu atribuirea premiului pentru medicină, care a revenit cercetătorilor Harvey J. Alter, Michael Houghton şi Charles M. Rice pentru descoperirea virusului hepatitei C.

Marţi, premiul Nobel pentru fizică a fost decernat cercetătorilor Roger Penrose, Reinhard Genzel şi Andrea Ghez, recompensaţi pentru studii ce au vizat găurile negre.

Pagini: 1 2