De ce sunt aruncate în aer majoritatea automobilelor președinților SUA

 

Utilizarea unui automobile prezidențial a început atunci când președintele Taft a achiziționat patru mașini și a modificat Casa Albă, astfel încât să aibă un garaj.

Președinții anteriori fuseseră întotdeauna transportați de trăsuri trase de cai.

Autovehiculelr lui Taft nu erau în niciun fel deosebite, erau vulnerabile la gloanțe și explozibili, la fel ca în orice altă mașină.

Mașina lui Franklin Delano Roosevelt, o decapotabilă cunoscută sub numele de Sunshine Special (foto), a fost modificată în mod după atacurile Pearl Harbor din 1942, pentru a i se pune sticlă rezistentă la gloanțe și tablă blindată.

Multe modele au fost realizate, deseori, în funcție de preferințele și personalitatea președintelui.

Truman a încercat să-și ia o mașină pentru campania sa din 1948, dar General Motors a refuzat să i-o ofere. După ce a câștigat, el a comandat o mașină Ford, ca să scadă acțiunile GM.

Gluma lui Johnson

Alți președinți au avut gusturi foarte eclectice, cum ar fi Lyndon Baines Johnson, care s-a bucurat să conducă o mașină cunoscută sub numele de Amphicar.

Aceasta era un vehicul amfibiu care trecea fără probleme de pe sol pe apă. Lui Johnson, în timp ce președinte, i-a plăcut să joace farse pasagerilor nepreveniți, acționând ca și cum mașina lui ar fi scăpat de sub control și apoi conducând direct într-un lac din proprietatea ranchului său.

Mașina începea să plutească peste apă ca o barcă, lăsând pasagerii lui Johnson perplecși.

Tragica soartă

Vehiculele prezidențiale au continuat să evolueze atât în ​​ceea ce privește sofisticarea, cât și secretul.

Serviciul secret a avut grijă ca puțini oameni să știe despre capacitățile reale ale mașinii prezidențiale.

Dacă s-ar scurge informațiile greșite, vehiculul ar putea fi vulnerabil și acesta ar fi un compromis serios în ceea ce privește securitatea.

Ceea ce duce la modul în care sunt dezafectate mașinile prezidențiale. Ori de câte ori o mașină a fost „retrasă” din funcțiune aceasta revine serviciul secret trage în ea cu arme de mare putere și apoi o aruncă în aer.

Scopul e de a verifica, mai întâi, în realitate cât de rezistentă era și, apoi, de a I se pierde toate secretele.

Desigur, nu orice mașină prezidențială și-a găsit dispariția așa.

Unele dintre cele mai cunoscute au ajuns în muzee.

Mașina lui John F. Kennedy, Lincoln Continental SS-100-X din 1961, în care a fost asasinat, este expusă în Henry Ford Museum.

Roosevelt Sunshine Special locuiește în cadrul Muzeului Ford din Dearborn, Michigan, potrivit thevintagenews.com.