Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Cum a devenit berea lager cea mai populară băutură din America
Articole online

Cum a devenit berea lager cea mai populară băutură din America

berea în SUA

Cum a devenit berea lager cea mai populară băutură din America, vândută peste tot, de la magazinele de proximitate la hotelurile de lux? Totul a început la mijlocul secolului al XIX-lea, când mulțimi de imigranți germani au preparat această băutură alcoolică ușoară, palidă și efervescentă în bucătăriile lor pentru a simți gustul de acasă.

„Triunghiul german” și ascensiunea baronilor berii

Berarii germani descurcăreți au transformat industria lagerului într-o putere, promovând în mod agresiv noua băutură în fața firmelor americane, transformând chiar războiul și tragedia în oportunitate. Și-au consolidat dominația prin adoptarea de noi tehnologii industriale și prin îmbunătățirea continuă a rețetelor. De-a lungul timpului, adversarii alcoolului și ai imigranților au încercat să le împiedice progresul. O luptă pentru dreptul de a bea bere lager a dus chiar la destrămarea ligii profesioniste de baseball, lansând ceea ce avea să devină Liga Americană.

Aproape 5 milioane de imigranți germani au intrat în Statele Unite între 1820 și 1900, mulți dintre ei îndreptându-se spre centrele manufacturiere în creștere din Midwest, în special în St. Louis, Milwaukee și Cincinnati și în jurul acestora, așa-numitul „Triunghi german”. Până la jumătatea secolului, unii meșteșugari au adus drojdia și rețetele pentru bere bavareză lager și pilsner aurii. Berile spumoase și palide necesitau între șase săptămâni și opt luni pentru a fi fabricate la temperaturi ușor peste zero grade, dar puteau fi păstrate pentru perioade mai lungi de timp, un avantaj de vânzare față de berile mai închise de inspirație anglo-saxonă, care dominau consumul de bere din SUA până atunci. Deoarece berile aveau timpi de fermentare scurți, limitau dimensiunea loturilor și raza de acțiune pe piață a berarilor.

Potrivit istoricului berii Carl Miller, până la mijlocul anilor 1870, în întreaga țară au apărut aproximativ 4.000 de fabrici de bere germane, care au devenit centre de cartier în orașele în creștere. Noii „baroni ai berii” au creat dinastii de fabricare a berii în întreaga țară: Adolphus Busch, la cârma operațiunilor socrului său, Eberhard Anheuser, în St Louis; Christian Moerlein în Cincinnati; George Ehret, care a condus Hell Gate Brewery în New York; și Jacob Ruppert, un alt newyorkez care a cumpărat echipa New York Yankees în 1915 și a folosit profiturile din bere pentru a construi Yankee Stadium și pentru a angaja pe Babe Ruth și alți jucători vedetă.

Cel mai important dintre orașele americane aflate în plin avânt al berii a fost Milwaukee, care, la sfârșitul secolului al XIX-lea, s-a mândrit cu patru dintre cele mai mari fabrici de bere deținute de etnici germani din lume și a devenit ani la rând cel mai mare oraș producător de bere din lume. Unul dintre motive: rivalitatea intensă dintre berarii Frederick Pabst și Joseph Schlitz.

Berea germană caută să se extindă pe piețele din afara Germaniei

Pentru a crește piața pentru berea blondă germană, berarii trebuiau să îi convingă pe non-germani să o bea. Pabst și Schlitz au găsit oportunități atât în tragedie, cât și în război.

Marele incendiu din Chicago din 1871 – la aproximativ 90 de mile de Milwaukee, pe coasta lacului Michigan – a lăsat 100.000 de oameni fără adăpost, a distrus 18.000 de clădiri și a ars aproape toate fabricile de bere din oraș. Pabst și-a folosit noul său vapor cu aburi pentru a muta rapid butoaiele de bere blondă spre sud, cumpărând spații de depozitare în Chicago pentru a le depozita. Schlitz a transportat butoaiele pe calea ferată și a oferit bere gratuită supraviețuitorilor abandonați, încurajând o bunăvoință generalizată.

Cu zece ani mai devreme, Schlitz făcuse o mișcare la fel de inteligentă în timpul Războiului Civil, transmițând butoaie răcite cu gheață pe râul Mississippi unora dintre cei 200.000 de imigranți germani care luptau pentru Nord. Germanii reprezentau cel mai mare contingent etnic din armata Uniunii – unul din 10 soldați – și, de-a lungul râului și în apropierea câmpurilor de luptă, s-au amestecat cu localnicii, răspândind gustul lagerului.

Noile tehnologii și tehnici de fabricare a berii au contribuit, de asemenea, la extinderea piețelor

Motoarele cu aburi au îmbunătățit transportul maritim și fabricarea berii. Refrigerarea și răcirea artificială, care au apărut în anii 1870, au permis producătorilor de bere lager să depoziteze berea mai mult timp și să o transporte mai departe. În toată țara, berarii au continuat să își ajusteze rețetele, căutând ingredientele potrivite pentru a obține o bere mai savuroasă, mai curată, mai spumoasă și cu un termen de valabilitate mult mai lung.

La Târgul Mondial de la Chicago din 1893, Pabst și Schlitz au concurat pe scena internațională pentru titlul de cel mai bun producător de bere din America, prezentându-și berile la peste 27 de milioane de vizitatori. În timp ce Schlitz a luat premii pentru trei beri blonde, berea Pabst’s Best Select a obținut cele mai mari onoruri. De acum înainte, aceasta a fost numită Pabst Blue Ribbon.

Pe măsură ce industria berii, dominată de germani, s-a dezvoltat, au apărut și oponenți care au denunțat dublul flagel al imigranților și al alcoolului.

Mișcarea de temperanță anti-alcool, condusă în principal de protestanții anglo-saxoni, a făcut progrese în anii 1850, când 13 state au interzis vânzarea băuturilor alcoolice, care erau acuzate de rele, de la violența domestică și corupția politică până la jocurile de noroc și prostituție.

În bătălia pentru morala publică, „germanii iubitori de lager” și „irlandezii îmbibați în whisky” erau adesea incluși în aceeași categorie de ținte. Dar pentru germani, consumul de bere nu era doar apanajul bărbaților scandalagii din baruri. Făcea parte din viața de zi cu zi și din cultura lor – și era o afacere de familie. La fel cum au adus grădinița și hot dog-urile în noua lor casă din America, berarii germani au înființat grădini de bere în aer liber unde muncitorii, cuplurile și familiile tinere mergeau duminica pentru a socializa, a asculta muzică și a se bucura de aer liber – cu, da, bere la robinet. Unele au căpătat o atmosferă de mini-parc de distracții.

Registration

Aici iti poti reseta parola