Ucraina cere boicotarea Auchan
„Se pare că pierderile de locuri de muncă în Rusia sunt mai mari decât decesele din Ucraina”, a scris Dmytro Kouleba pe Twitter. „Dacă Auchan îi ignoră pe cei 139 de copii ucraineni uciși în această lună de invazie rusă, să ignorăm Auchan și toate produsele sale”, a adăugat el, cerând „boicotarea” magazinelor Auchan, Leroy-Merlin și Decathlon, toate deținute de Familia Mulliez.
Miercuri, președintele ucrainean Volodymyr Zelensky, într-un mesaj adresat Parlamentului francez, a cerut companiilor franceze stabilite în Rusia să nu mai susțină „mașina de război” rusă și să părăsească această țară, citând Renault, Auchan și Leroy Merlin.
Într-un interviu acordat Journal du Dimanche, CEO-ul Auchan Retail International, Yves Claude, a anunțat că lanțul a decis să rămână în Rusia, chiar dacă prevede pierderi acolo pentru 2022”, Auchan este prezent în Rusia de douăzeci de ani și are 30.000 de angajați acolo.
În Rusia, unde Auchan realizează 10% din vânzările globale, „avem o poziționare discounter și credem că vom contribui, într-o perioadă de inflație mare, la protejarea puterii de cumpărare a locuitorilor”, a explicat el, precizând că nu dore;te să-și priveze angajații, dintre care 40% sunt acționari, de locurile de muncă și clienții de pâinea lor zilnică. „Este ușor să ne critici, dar suntem aici și acționăm pentru populația civilă”, a continuat el, amintind că Auchan și-a suspendat investițiile în Rusia.
Renault se pleacă în fața cererilor Ucrainei
La scurt timp după apelul lui Volodymyr Zelensky, Dmytro Kouleba a cerut boicotarea Renault. Producătorul francez de mașini a anunțat apoi că va suspenda imediat activitățile fabricii sale din Moscova și va evalua „opțiunile posibile privind participarea sa” în marea sa subsidiară rusă, AvtoVAZ. Rusia este a doua cea mai mare piață a grupului Renault din lume, după Europa, cu aproape 500.000 de vehicule vândute în 2021. AvtoVAZ, cumpărat în proporție de 69% la sfârșitul anului 2016, produce în special cele două mașini cele mai vândute din Rusia, Lada Vesta și Granta. , cu o cotă totală de piață de 28,8%, scrie Le Figaro.