Rolls Royce este întruchiparea automobilului de lux: radiatorul în formă de templu grec, cei doi R din monogramă, forma caroseriei, toate au devenit sinonime cu succesul.
Această maşină a sedus mari personaje ale istoriei: ţarul Nicolae al II-lea, Lenin (foto), Churchill, Hitler, Charlie Chaplin, Elvis, membrii formaţiei Beatles.
Iniţial, inginerul şi inventatorul Henry Royce a construit un automobil care a stârnit interesul lui Charles Steward Rolls, un aviator pasionat de mecanică, membru al unei bogate familii aristocrate.
Acesta a fost încântat de automobilul construit de Henry care, după un stagiu într-o uzină mecanică, a înfiinţat, la Manchester, Royce Ltd.
Noua maşină a avut un succes neaşteptat, iar Rolls şi Royce s-au hotărât să colaboreze.
Au prezentat trei modele ale unei maşini la salonul auto de la Paris, deschis în decembrie 1904.
Noua lor societate, fondată la 15 martie 1906, a fost cotată la bursă în decembrie, având un capital de 200.000 lire sterline.
În 1907, compania a lansat modelul Silver Ghost (Stafia de argint), considerată „cea mai bună maşină cu şase cilindri din lume”.
Seria celui mai bun automobil din lume a fost continuată de Twenty, lansat în 1922 şi menţinut în producţie până în 1929.
Începând cu 1925, Rolls-Royce a lansat probabil cea mai cunoscută serie de automobile, Phantom, care a devenit, din 1949, maşina oficială a multor lideri politici din întreaga lume.
În paralel cu producţia de automobile, Henry Royce a proiectat modelul unui avion, concretizat în trei prototipuri: Hawk, Falcon şi Eagle.
Pentru compania Rolls-Royce, sfârşitul anilor ’60 şi începutul anilor ’70 a însemnat intrarea într-o perioadă de declin.
În 1998, ultimul model Rolls-Royce a ieşit pe piaţă echipat cu un motor BMW.
BMW a devenit şi primul acţionar industrial al companiei, până în 2003. Pentru secolul al XX-lea, Rolls-Royce a însemnat mai mult decât o companie constructoare de maşini; a însemnat un stil de viaţă şi un strop de istorie.
Sursa: Agerpres