Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Probleme în paradis? Chinezii îi lasă pe ruși „în aer”
Articole online

Probleme în paradis? Chinezii îi lasă pe ruși „în aer”

Companiile chinezești refuză să furnizeze companiilor aeriene rusești piese de schimb pentru aeronave, a declarat joi un oficial al autorităţii aeriene ruse după ce Boeing şi Airbus au oprit furnizarea de componente.

Chinezii nu-și bagă pielea în saramură pentru ruși

 

Sectorul aviației din Rusia este puternic lovit de sancțiunile occidentale după invazia Ucrainei. A recunoscut-o direct Ministerul de Externe al Federației Ruse, care a avertizat săptămâna aceasta că siguranța zborurilor de pasageri rusești este amenințată.

Agențiile rusești, inclusiv Interfax, l-au citat pe Valery Kudinov, un oficial din Rosaviatsia responsabil cu menținerea navigabilității avioanelor. Acesta spune că Rusia va căuta oportunități de a-și procura piese din țări precum Turcia și India, după o încercare eșuată de a le obține din China.

El a mai spus că companiile rusești își înregistrează avioanele, dintre care multe au fost înregistrate în străinătate, în Rusia după sancțiunile SUA și ale Uniunii Europene asupra aviației și că se așteaptă ca unele altele să fie returnate companiilor de leasing.

Separat, un proiect de lege publicat joi a arătat că guvernul rus intenționează să ordone companiilor aeriene naționale să plătească aeronavele închiriate în ruble și le-ar putea interzice să returneze avioanele companiilor străine dacă contractele de leasing sunt anulate, scrie ziarul turcsc Daily Sabah.

 

Refuzul e cu ordin de sus?

Încercând să eviote orice speculații cu privire la o fisură în relațiile sino-ruse, Pravda explică refuzul companiilor chinezești. Potrivit ziariștilor ruși, companiile chinezești care desfășoară afaceri în SUA și UE nu doresc să fie sancționate din cauza cooperării cu Federația Rusă, a declarat Kirill Kotkov , șeful Centrului pentru Studiul Orientului Îndepărtat din St. Petersburg, comentând relatările presei.

„Să nu uităm că principalul partener comercial al Chinei nu este Rusia, ci sunt SUA și UE. Și nicio singură bancă chineză, nicio singură companie chineză cu acces diversificat pe piață nu va fi supusă sancțiunilor”, a spus expertul.

El a menționat că a fost planificată achiziționarea de piese de aeronave pentru aeronavele rusești printr-o companie din Hong Kong, care, potrivit lui Kotkov, este orientată spre Occident.

„Hong Kong-ul continuă, într-o oarecare măsură, să facă parte din lumea occidentală. Și, desigur, nicio companie de acolo nu va fi sancționată”, a spus expertul.

El a cerut companiilor aeriene ruse să se bazeze pe propriile forțe în situația actuală.

„În ceea ce privește situația noastră, se poate da un singur sfat: doar încrederea în forțele proprii și dezvoltarea unui producător autohton”, a subliniat Kotkov, potrivit pravda.ru.

 

Registration

Aici iti poti reseta parola