Prinţul de Liechtenstein iese în pagubă cu milioane de euro din Afacerea Ruffini

 

Justiția franceză cercetează cel puţin şapte opere de artă, atribuite în mod fals lui Parmigianino, El Greco sau lui Cranach.

„Ne-a luat mult timp, inclusiv mie, să înţelegem. Ruffini a păcălit mari muzee şi a făcut numeroase victime.

Falsul este pentru operele de artă ceea ce este dopajul pentru sport.

Ruffini nu putea acţiona decât printr-o reţea de complici.

Probabil că a colaborat cu mai mulţi falsificatori.

S-a folosit de prietenii, de oameni de paie, inventa date despre provenienţa picturilor”.

Abia după ce Ruffini şi unii dintre intermediarii săi au început să se certe cu privire la împărţirea banilor, în 2015, Vincent Noce a primit vizita unui prim astfel de complice, apoi a unui al doilea, care l-au pus pe pista sistemului de acţiune folosit de Ruffini.

Ruffini susţinea că în principal nu a făcut decât să vândă tablouri din colecţia tatălui vechiului său prieten, Andrée Borie, o colecţie a cărei existenţă nu a fost însă niciodată semnalată, remarca Vincent Noce.

De asemenea, în apărarea sa, Ruffini i-a explicat că nu a vândut niciodată opere despre care ar fi susţinut că îi aparţin unui maestru sau altuia.

El vindea opere despre care spunea că sunt „atribuite” unuia dintre maeştri, iar apoi experţii de la muzee şi casele de licitaţii validau ipoteza unor lucrări autentice.

În ceea ce-l priveşte pe Lino Frangia, un excelent copist al vechilor maeştri, acesta s-a apărat susţinând că nu este un falsificator.

Ancheta lui Noce dezvăluie şi episoade de-a dreptul comice, aşa cum a fost când agenţi ai brigăzii fiscale italiene, care au percheziţionat locuinţa lui Ruffini în contextul suspiciunilor de evaziune fiscală, nu au considerat drept suspectă prezenţa unui cuptor într-o spălătorie din ferma în care locuia negustorul de artă… chiar dacă în cuptor se afla un tablou pus la uscat.

 

Sursa: Agerpres