La Tulle, în Franţa, nicio stradă nu îi poartă numele.
Totuşi, acest erou al aviaţiei franceze s-a născut acolo, pe strada 42, la 16 mai 1890.
Fiul unui muncitor, Lucien Bossoutrot a fost pasionat de aviaţie. A participat la Primul Război Mondial ca pilot de vânătoare şi de bombardier.
Apoi s-a angajat la constructorul de avioane Henry Farman, cu care a realizat numeroase aparate şi a realizat numeroase inovaţii, precum zborul cu instrumente fără vizibilitate.
La 8 februarie 1919, Lucien Bossotrot a îmbarcat 12 pasageri la bordul unui Farman Goliath pe aerodromul din Toussus-le-Noble, în regiunea pariziană.
După 2 ore şi 40 de minute
La ora 12.00 a decolat cu bombardierul amenajat în avion de transport civil, primul avion de linie din istorie, îndreptându-se spre Londra.
A aterizat după 2 ore şi 40 de minute, adică exact echivalentul în timp al unei călătorii actuale cu Eurostar.
Primul zbor comerical din istorie a fost un succes, relatează france3-regions.francetvinfo.fr.
După patru zile, a urmat o a doua linie comercială, de data asta spre Bruxelles.
Apoi a urmat linia Paris-Dakar, dar a fost luat prizonier în Mauritania, după o aterizare forţată în deşert.
În paralel cu activităţile aeronautice, Lucien Bossoutrot a intrat în politică. A fost ales deputat radical-socialist în 1936, şi a susţinut dezvoltarea aviaţiei populare şi crearea de aerocluburi.
A votat naţionalizarea companiiolor aeriene, favorizând crearea companiei naţionale Air France, unde a fost unul dintre primii comandanţi de bord.