Zborul a fost realizat pe ruta Băneasa – Karachi – New Delhi – Bangkok – Rangoon – Hong Kong – Tokio – Nagoya – Tokio – Insula Wake – Honolulu – Los Angeles – Mexico City – Acapulco – New York – Las Palmas – Roma – Istanbul – Băneasa.
În 1966, TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic, potrivit tarom.ro.
În 1969 a avut loc ocolul Pământului în 80 de ore de zbor pe o distanţă de 47.000 km, cu un avion IL-18, cu plecare din Bucureşti spre Delhi, Bangkok, Tokio, Honolul, Los Angeles, Ciudad de Mexico, New Zork, Las Palmas, Roma, Istanbul, Bucureşti.
Actualul Aeroport Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu a fost punctul de plecare şi destinaţia finală deopotrivă.
La 11 decembrie decola de la București zborul TAROM RO501 operat cu un avion Ilyushin IL-18D înmatriculat YR-IMK ,care urma să facă înconjurul lumii.
Din cauza autonomiei relativ reduse, a avionului sovietic folosit pentru acest zbor special, echipajele companiei au efectuat mai multe zboruri de realimentare, scrie boardingpass.ro.
Distanța parcursă de Ilyushinul IL-18D a fost de 51.857 kilometri iar durata totală a zborurilor, fără timpul petrecut în escale, a fost de 76 de ore și 25 de minute.
Avionul sovietic a aterizat la Băneasa în data de 7 ianuarie 1970 completând astfel primul zbor în jurul lumii efectuat de compania națională.
În anul 1974 TAROM a realizat primul zbor către Sydney via Calcutta şi a introdus zboruri regulate spre New York şi Beijing.
În 1980, capacitatea de transport a companiei era dublă faţă de anul 1975 şi de zece ori mai mare faţă de anul înfiinţării.
La acea dată, TAROM opera zboruri către 15 destinaţii interne, scrie sursa citată.
O nouă performanţă
O nouă performanţă a fost atinsă în anul 1981, când s-a efectuat primul zbor fără escală pe o distanţă de 10.000 km între Bucureşti şi Bangkok. Decada anilor 1990 a marcat deschiderea unor noi rute spre Chicago, Calcutta, Milano, Chişinău, Delhi, Verona, Bologna, Salonic, München, Stuttgart şi altele.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în 1954.
Istoria Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române începe odată cu dezvoltarea industriei aeronautice, un domeniu în care România – prin Aurel Vlaicu, Traian Vuia şi Henri Coandă – s-a remarcat pe plan internaţional.
1920 – linie comercială
În 1920, în România a luat fiinţă una dintre primele linii comerciale din lume, CFRNA – Compania Franco-Română pentru Navigaţie Aeriană, care a fost, de altfel, şi prima companie aeriană – din istoria aviaţiei – cu operare trans-continentală.
În anul 1926, compania s-a reorganizat şi şi-a schimbat denumirea în CIDNA – Compania Internaţională pentru Navigaţie Aeriană, pentru ca, în 1930, să-şi schimbe din nou numele, devenind Societatea Naţională LARES – Liniile Aeriene Române Exploatate de Stat.
Anul 1945 aduce o nouă reorganizare, iar LARES este înlocuită de Compania Aeriană TARS – Transporturile Aeriene Româno – Sovietice, care se afla în subordinea guvernului român şi a celui sovietic, dar al cărei personal a fost selecţionat tot din rândul celor care lucraseră pentru LARES.
După încă o reorganizare, LARES îşi schimbă numele şi devine, în data de 18 septembrie 1954 – TAROM, Transporturile Aeriene Române.