Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Marina americană a transformat bărcile cu vâsle cu aburi în portavioane pentru antrenarea piloților în timpul celui de-al Doilea Război Mondial
Articole online

Marina americană a transformat bărcile cu vâsle cu aburi în portavioane pentru antrenarea piloților în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

portavion

Bărcile cu aburi cu padele sunt asociate, de obicei, cu croazierele din secolul al XIX-lea pe râul Mississippi.

Marina americană a transformat bărcile cu vâsle cu aburi în portavioane pentru antrenarea piloților în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

Cu toate acestea, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, două vapoare cu vâsle cu roți laterale s-au regăsit într-un tip de scenă foarte diferit. Disperată după mai multe nave, Marina a transformat aceste vapoare cu două padele în portavioane.

Aceste planoare improvizate nu erau cu adevărat arme de război. Spre deosebire de portavioanele construite special, cum ar fi USS Hornet (CV-12) și USS Lexington (CV-16), portavioanele cu aburi erau lipsite de blindaj, punte de hangar, lifturi și arme de orice fel.

În plus, punțile de zbor construite deasupra portavioanelor cu aburi erau mai scurte și mai joase decât cele ale portavioanelor obișnuite. Cu toate acestea, portavioanele convertite nu au fost construite pentru luptă; ele au fost construite pentru a antrena aviatori.

În 1942, Marina a achiziționat navele de croazieră cu aburi cu padele laterale Seeandbee și Greater Buffalo. Navele de pasageri de pe Marile Lacuri au fost achiziționate ca măsură de economisire a costurilor pentru a construi portavioane de antrenament pentru studenții la zbor de la Centrul Naval de Instruire Tehnică Aeriană.

Ambele nave au fost dezbrăcate de suprastructuri și cabine de lux în timpul reamenajării Marinei. Pentru a deveni portavioane, vapoarele au fost dotate cu o insulă de pod, cabluri de oprire și, bineînțeles, o punte de zbor. Puntea de zbor a lui Seeandbee a fost realizată din lemn, în timp ce cea a lui Greater Buffalo a fost realizată din oțel.

În urma reamenajării lor, Seeandbee și Greater Buffalo au fost redenumite USS Wolverine (IX-64) și, respectiv, USS Sable (IX-81)

Sprijinind antrenamentul NATTC, Wolverine și Sable au acostat și au operat din Chicago, în ceea ce astăzi este cunoscut sub numele de Navy Pier. Wolverine și-a început prima dată datoria de instruire în ianuarie 1943. Sable a urmat în luna mai a aceluiași an. Împreună, portavioanele de pe Marile Lacuri au fost supranumite „Flota Corn Belt”.

Antrenamentul piloților pe portavioane a avut loc șapte zile pe săptămână. Acestea au oferit pregătire critică pentru mii de aviatori și pentru un număr mai mic de ofițeri de transmisiuni de debarcare. Unul dintre acești aviatori a fost viitorul președinte George H. W. Bush, care s-a antrenat pe Sable.

După încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, necesitatea Flotei Corn Belt și-a urmat cursul. În noiembrie 1945, Wolverine și Sable au fost scoase din uz, radiate din registrul Marinei și vândute la fier vechi.

Împreună, cele două nave au antrenat 17.280 de aviatori în 116.000 de aterizări pe portavioane.

Registration

Aici iti poti reseta parola