Numele ei de scenă venea de la un dans popular plin de viață, asemănător cu can-can, „chahut”, care înseamnă „zgomotos”.
Apare într-o serie de tablouri de ale lui Henri de Toulouse-Lautrec.
Cha-U-Kao a fost unul dintre modelele preferate ale pictorului, care era fascinat de femeia ce îndrăznise să aleagă profesia de clovn, pe atunci practicată exclusiv de bărbați, și nu s-a temut să declare deschis că este lesbiană.
Se știe puțin despre viața ei, inclusiv despre numele real.
Înainte de a lucra ca femeie-clovn a fost acrobată, perioadă când ar fi fost fotografiată de Maurice Guibert, prieten al pictorului și membru al Societății Franceze de Fotografie .
Imaginile surprinse de acesta contrastează cu descrierile ulterioare ale lui Toulouse-Lautrec.
În spectacolele ei de clovn apărea într-un „costum distinctiv negru și galben, cu părul făcut claie”.
Uneori, Toulouse-Lautrec a schițat-o pe Cha-U-Kao împreună cu partenerul ei, iar aceste schițe ar fi fost incluse în portofoliul său „Elles”.
În 1979, istoricul de artă Naomi Maurer a identificat-o pe Cha-U-Kao în opera artistului ca parte a unei expoziții la Institutul de Artă din Chicago.