Întâmplări din tramvaiele Bucureștilor la 1946. Minunea 2061 de pe linia 14

 

Definiția tramvaiului cu cartelă: „Schweitzer, în care se fac zilnic găuri”, era propoziția cu care începea articolul „Tramvai 1946”, publicat în Gazeta Municipală din 24 februarie 1946, din care redăm în continuare:

Afișe lipite de curând în tramvaie anunță suprataxa ce se percepe acelora găsiți fără bilete sau cu bagaje netaxate, este de 1000 lei.

Aceleași afișe mai anunță că urcarea prin față este îngăduită numai marilor mutilați, femeilor gravide și celor cu copii sub doi ani.

Și, totuși, se mai urcă prin față mulți alții care nu se încadrează în aceste trei categorii.

Că așa sunt făcute dispozițiile stebiste.

Să fie mereu călcate…

Într-un vagon de tramvai de pe linia 18 s-a petrecut vineri la amiază un caz care ar scoate din sărite și pe cel mai calm dintre pasageri.

Un bătrân pensionar urcat în vagon la acea oră de mare aglomerație ținea suta de lei în mână și aștepta să vină taxatorul.

De mai multe ori a întrebat pe cei din jurul lui de ce nu vine nimemi să-i ia banii.

A venit un setebist.

În loc de taxator, s-a pomenit cu controlorul seria 224 care, pornindu-se pe scandal, l-a dat jos din tramvai pe bietul pensionar cu intenția de a-l duce la Comisariatul de poliție din apropiere ca să-i dreseze acte.

Numai intervenția severă a câtorva pasageri l-a astâmpărat pe zelosul controlor, dar abia după ce coborâse din tramvai pasagerul vizat.

Anunță câteva ziare cotidiane că STB construiește în depourile sale caroserii de vagoane și de autobuze, în curând 48 de autobuze noi și spațioase vor fi date circulației.

O asemenea știre nu poate decât să bucure pasagerii Societății tramvaielor.

Cu o singură condiție, ca noile autobuze și caroserii să fie o realitate, nu ca cele 300 de remorci anunțate acum un an și ceva din care au ieșit pe linii numai una singură, aceia poartă Nr. 2061 și umblă pe linia 14.