Erau vremuri în care orice vehicul mare, care se mișca fără tracțiune animală, constituia un eveniment mondial.
Elektomote, primul troleibuz din lume, a fost folosit de probă din 29 aprilie până în 13 iunie 1882, pe o linie lungă de 540 de metri.
Era o trăsură tip landou, echipată cu două motoare electrice de 2,2 kW, care transmiteau puterea printr-un lanț la roțile din spate. Troleibuzul folosea curent continuu de 550 V, care ajungea la motor printr-o „mașină de contact” (Kontaktwagen, în germană, Trolley, în engleză) cu opt roți care mergeau de-a lungul cablului electric suspendat.
De la denumirea în engleză a „mașinii de contact” a apărut denumirea de Troleibuz.
După încheierea experimentului cu Elektromote, pe 13 iunie, linia electrică a fost demontată în data de 20 iunie 1882. Siemens dorea să construiască o întreagă rețea de linii electrice suspendate, însă municipalitatea, temându-se de riscurile pe care aceasta o prezenta, a aprobat-o abia în 1902.