Sergio Rossi, fondatorul mărcii italiene de încălţăminte de lux care îi poartă numele, a decedat la vârsta de 85 de ani, a anunţat vineri primarul localităţii sale natale.
„Este o pierdere enormă pentru comunitatea noastră”, a scris pe Facebook primarul localităţii San Mauro Pascoli, Luciana Garbuglia, subliniind că acest ”mare antreprenor” a creat locuri de muncă pentru foarte mulţi cetăţeni din oraşul său natal unde, în 1951, a deschis o linie de producţie.
Zi de doliu
Într-o înregistrare citată de Agerpres, edilul mărturiseşte că este ”foarte tristă că ne-a părăsit în acest fel”, regretând că, din cauza măsurilor de izolare, oraşul său natal şi concetăţenii nu pot ”să-i aducă un ultim omagiu”.
Municipalitatea a decis cu toate acestea ca duminică să fie declarată zi de doliu în comunitate.
În 1999, Gucci Group – mai exact prin compania de bunuri de lux PPR, devenită apoi Kering – a achiziţionat 70% din marca Sergio Rossi contra sumei de 96 de milioane de dolari, după care a cumpărat de la familia Rossi restul de 30% în 2005.
Gigantul francez de produse de lux a vândut apoi în 2015 brandul de încălţăminte Sergio Rossi companiei Investindustrial, deţinută de omul de afaceri italian Andrea Bonomi.