Conceptual, prototipurile LK erau similare cu Renault FT francez, probabil cel mai de succes tanc din Primul Război Mondial.
Și la fel ca Renault, germanii plănuiau să producă sute de LK II. Deși este imposibil să știm cât de bune erau LK II-urile, ar fi putut să funcționeze.
Cel puțin, un număr mare de LK II ar fi putut avea șansa să funcționeze mai eficient decât mână de A7V. În orice caz, noile proiecte ale lui Vollmer au venit prea târziu. Victorile aliaților și prăbușirea în cascadă a moralului german au forțat încetarea conflictului în noiembrie 1918.
Ce a văzut Guderian în Suedia
Și la fel ca LK I, Vollmer a produs doar două LK II înainte de sfârșitul războiului. Cu toate acestea, LK II a avut o viață după primul război mondial.
În urma Tratatului de la Versailles, care a interzis Germaniei să construiască tancuri, Berlinul a vândut în secret 10 LK II către Suedia neutră, transportându-le în bucăți pentru asamblarea ulterioară.
Suedia a redenumit mașinile Stridsvagn m / 21s, le-a dotat cu mitraliere, le-a modernizat motoarele și componentele și le-a predat armatei.
A7V-urile, pe de altă parte, au fost aproape toate distruse în timpul războiului sau capturate și distruse.
Trupele paramilitare Freikorps au construit o mână de monștri similari pentru a zdrobi revolta spartacistă din 1919 la Berlin … și asta a fost toată povestea.
Numai un A7V, Mephisto, supraviețuiește până în prezent ca piesă de muzeu.
Sursa AICI

- O lecție de diplomație uitată: audiența lui Vasile Alecsandri la Lordul Malmesbury, șeful diplomației britanice
- Sinodul Ecumenic de la Niceea Medalion aniversar la împlinirea a 1700 de ani (325-2025)
- Închipuit urmaș al lui Genghis-Han, admirat de Hitler „Baronul sângeros”, dușmanul feroce al statului bolșevic întemeiat de Lenin