Expertul Cristian Bolocan analizează rolul esențial al platformei TikTok în succesul electoral al lui Călin Georgescu, câștigătorul primului tur al alegerilor prezidențiale.
Specialistul subliniază importanța mesajelor emoționale ale lui Călin Georgescu, care au declanșat promovarea rapidă a conținutului
TikTok s-a dovedit un instrument strategic în comunicarea electorală, capabil să influențeze deciziile alegătorilor prin conținut polarizant și mesaje adaptate fiecărei categorii demografice.
Călin Georgescu, candidat independent, a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale, iar succesul său a fost influențat de strategia pe TikTok. Potrivit lui Cristian Bolocan, expert în conținut digital, platforma a devenit un instrument de comunicare eficient pentru publicul matur, dominant pe această rețea socială.
Specialistul a detaliat mecanismele prin care TikTok a avut un impact decisiv, subliniind importanța mesajelor emoționale care stimulează algoritmul și atrag atenția utilizatorilor.
Percepția generală este că TikTok este frecventat în principal de tineri
În ciuda percepției generale că TikTok este frecventat în principal de tineri, Bolocan evidențiază un aspect surprinzător:
„Deşi, paradoxal, considerăm că userii tineri, utilizatorii tineri sunt acolo (n. red. – pe Tik-Tok), avem statistici care ne arată că predominant este mai degrabă publicul matur, de peste 35 de ani.
Această grupă 35+ este cumva predominantă, deşi preconcepţia noastră este că pe TikTok sunt foarte mulţi utilizatori tineri, copii, generaţia Z etc.
Vorbim totuşi despre o reţea socială care are peste nouă milioane de utilizatori şi care, în ultimul an, a crescut fulminant”, a spus Cristian Bolocan, după cum arată și Capital.
Totodată, expertul atrage atenția asupra unei alte statistici semnificative
Timpul mediu lunar petrecut de utilizatori români pe platforma de divertisment depășește 32 de ore:
„Totodată, mai avem o statistică interesantă, şi anume, avem peste 32 de ore petrecute de români, în medie, pe lună, un timp enorm de mare. Cumva Tik-Tok este ca un canal TV care învaţă ce emisiuni ne plac”, a adăugat expertul.
Algoritmul avansat al platformei a fost folosit pentru a exploata elementele emoționale care generează reacții puternice.
„Vorbim despre o vulnerabilitate a algoritmului şi, în acelaşi timp, despre o componentă destul de simplă. (…)
Tinerii au fost atinşi prin mesaje despre schimbare şi anti-sistem, publicul matur a fost influenţat de apeluri la tradiţie şi suveranitate şi, în acelaşi timp, tot în spatele acestei strategii, vorbim despre o strategie de conţinut polarizantă, care a determinat utilizatorii să dezbată cumva în secţiunile de comentarii”, a mai adăugat Bolocan.
Strategia conținutului polarizant a lui Călin Georgescu a avut un rol crucial în stimularea dezbaterilor în comentarii
Acest aspect a determinat algoritmul să amplifice promovarea mesajelor:
„Iar toată această dezbatere care s-a întâmplat în jurul acestor componente de comunicare, au determinat ca algoritmul să declanşeze şi implicit să determine o viralizare rapidă, într-un timp foarte scurt, pentru că algoritmul Tik-Tok se uită la fiecare videoclip în parte”, a adăugat specialistul.
Cristian Bolocan a subliniat că platforma socială funcționează prin „bule de interes”, care identifică preferințele utilizatorilor și le oferă conținut personalizat.