Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > Bidonul V din Sahara și servanții săi
Articole online

Bidonul V din Sahara și servanții săi

Un gazetar rămas anonim scria că Sahara se putea traversa în șase zile cu automobilul și în 15 ore cu avionul.

Iată ce mai spunea el:

„Pentru organizarea acestor transporturi moderne, în diversele oaze s-au instalat garaje, aerodroame și depozite de benzină, unde automobilele și avioanele se pot aproviziona cu combustibil și schimba orice piesă stricată.

Desigur că servanții acestor stațiuni de aprovizionare nu au o soartă prea de invidiat, izolați pe mica insulă de verdeață, pierdută în imensul ocean de nisip.

Dar cel mai celebru prin izolarea sa și prin soarta vitregă a servanților săi este celebrul Bidon V, cum a fost poreclită ultima stațiune de aprovizionare din deșertul Saharei.

Bidonul V se află la o depărtare de 1000 km de cea mai neînsemnată așezare omenească.

Situat în plin deșert, fără nici o oază prin apropiere, este punctul cel mai periculos al deșertului, unde altădată își găseau pieirea toate caravanele, din pricina deselor furtuni.

Bidon V are șase oameni, aleși din cei mai capabili, care stau timp de șase luni, după care obțin șase luni de concediu plătit în Europa (…)

Apa se extrage dintr-un puț care are o adîncime de 1100 de metri și un debit zilnic de doi mc pe zi, care abia ajung pentru cei șase servanți ai stației.

Cei de la Bidonul V nu sunt niște sfinți, ci niște vechi și încercați aventuriei ai Saharei, singurii cărora li s-a putut da această delicată misiune”.

Balizele

În 1923, o expediție organizată de Cie Générale Transsaharienne, pentru a stabili calea cea mai scurtă între Algeria și Sudan, a plecat de la Regain, ultimul punct locuit din deșert, pentru a plasa, la fiecare 100 km, balize, adică bidoane goale.

Astfel, au apărut bidonul 1, bidonul 2 etc …

Cie Générale Transsaharienne, câțiva ani mai târziu, pentru a simplifica această traversare a deșertului, crea un punct de aprovizionare care să taie regiunea deșertului dintre Reggan și primul post al Sudanului, și astfel a apărut un depozit de benzină și apă numit Bidon V.

La momentul Raliului Saharien Médiierranée-Nige în 1930, traversarea nu se poate face într-o singură etapă, așa că Guvernământul General al Algeriei a decis să se stabilească o tabără din două caroserii de mașini și o benzinărie Shell.

În ianuarie 1934, a apărut și un aeroport, care a servit pentru croazieră aeriană a generalului Vuillemin.

Atunci Bidon V devenit celebru…

Și, din 1930, Bidon V a luat importanță în fiecare an, deoarece un distribuitor de benzină Shell pentru mașini a fost plasat acolo de General Transsaharienne Cie, precum și două caroserii de mașini de dormit pentru a servi drept adăpost.

În ianuarie 1934, un distribuitor Shell pentru avion a fost instalat la Bidon V, pe aeroportul apărut acolo, care a servit pentru croaziera aeriană a generalului Vuillemin.

Registration

Aici iti poti reseta parola