Imediat după 23 august 1944 a fost demis şi pus sub pază la domiciliu de noile autorităţi, la presiunea sovieticilor.
A fost judecat în februarie 1946, făcând parte din lotul de 17 miniştri ai guvernelor Antonescu.
A fost condamnat prin sentinţa nr. 15197 din august 1948 la 20 de ani temniţă grea pentru crimă de război. A fost încarcerat la Aiud, Văcăreşti, Râmnicu Sărat şi Gherla, potrivit paginii de Facebook a IICMER.
A fost graţiat la 18 aprilie 1964 prin Decizia nr. 176 a Consiliului de Stat și a murit pe 3 aprilie 1971.
Gheorghe Jienescu s-a născut pe16 septembrie 1894. Ofiţer de carieră, general aviator, Gheorghe Jienescu a fost unul dintre pionierii aviaţiei româneşti, având în palmares numeroase premiere, dintre care unele pot fi cotate drept internaţionale.
În Primul Război Mondial a luptat ca infanterist, fiind decorat cu Coroana şi Steaua României cu spade.
După război a fost ales în grupul ofiţerilor trimişi să ia cursuri de aviaţie în Occident cu scopul de a răspunde noilor nevoi ale armatei, specialitate în care a excelat, avansând rapid.
În 1935 a condus raidul aviatic Bucureşti – Capetown, un eveniment important în istoria aviaţiei având în vedere tipurile de aparate folosite şi condiţiile de desfăşurare.
Evenimentul a fost un mare succes. Reîntoarcerea în țară s-a făcut pe aerodromul Băneasa unde participanții au fost întâmpinați de o mulțime de oameni și de înalte personalități ale vremii: miniștrii Apărării și al Aerului, președintele Federației Aeronautice Internaționale, primarul capitalei, comandantul aviației militare etc.
Pentru aceste fapte echipajul care a realizat raidul București – Capetown va fi decorat cu ordinul „Virtutea Aeronautică”.
Iată cum se încheie o frumoasă aventură la care participă și Gheorghe Jienescu, ale cărui calități extraordinare l-au recomandat pentru acest raid. „Măiestrie în ale zborului, curaj și avânt în văzduh; seriozitate și viață ordonată la pământ”, sunt în rezumat, calificativele cu care pe atunci, superiorii îl defineau pe tânărul ofițer aviator.