3 decembrie 1992: Este trimis primul mesaj text SMS
Papworth, în timp ce lucra pentru compania anglo-franceză de servicii IT Sema Group Telecoms, acum dispărută, făcea parte dintr-o echipă care dezvolta un „Centru de servicii de mesaje scurte” (SMSC) pentru compania britanică de telecomunicații Vodafone UK. La vremea respectivă, Sema Group spera să utilizeze aceste mesaje scurte ca serviciu de pager. După ce Papworth a instalat sistemul la un amplasament la vest de Londra, s-a așezat la un terminal de calculator și a trimis mesajul simplu către telefonul mobil al lui Richard Jarvis, director al Vodafone, care participa la o petrecere.
„Nu am simțit nimic important”, a spus Papworth mai târziu. „Pentru mine a fost doar să-mi fac treaba în ziua respectivă și să mă asigur că software-ul nostru pe care îl dezvoltasem timp de un an bun funcționa bine”.
La scurt timp după aceea, Papworth a primit un telefon de la petrecerea de Crăciun, anunțându-l că mesajul de ieșire a fost un succes, deși telefoanele mobile în sine nu puteau încă să trimită efectiv mesaje în schimb.
Un an mai târziu, Nokia a lansat primul telefon mobil cu funcție SMS, dar mesajele (limitate la 160 de caractere din cauza constrângerilor de lățime de bandă) puteau fi trimise numai în cadrul aceleiași rețele de telefonie mobilă – în 1999, rețelele de telefonie mobilă vor permite în cele din urmă utilizatorilor să trimită SMS-uri între companii rivale.
Mesajele ca mijloc de comunicare ocazională au înflorit odată cu introducerea sistemului Tegic (T9) de predare predictivă a textelor și a planurilor de telefonie preplătite, care inițial nu percepeau taxe pentru mesaje și care au atras tinerii. Din cauza constrângerii de 160 de caractere, precum și a caracterului greoi al tastaturii cu o tastatură numerică, a apărut o întreagă „limbă” de abrevieri și argou prin SMS și s-a răspândit în mesageria bazată pe internet.
În Marea Britanie, locul de naștere al mesajelor text, popularitatea mesajelor SMS a explodat – până în februarie 2001, se trimiteau aproximativ un miliard de mesaje text în fiecare lună, iar utilizatorii erau taxați cu 10 pence pe mesaj, generând profituri corporative de aproximativ 100 de milioane de lire sterline pe lună. Până în 2010, Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor a raportat că în fiecare minut se trimiteau 200.000 de mesaje text, dar până în 2012, numărul de mesaje text din întreaga lume a început să scadă în mod constant, în timp ce mesajele din aplicațiile de mesagerie instantanee au crescut în același timp.