Chiar dacă azi nu mai ştim decât de „dă o căutare pe Google”, Yahoo! a făcut istorie, „arzând” poate prea repede, în numai 25 de ani, şi lăsându-se detronat. A fost o vreme când Yahoo Messenger era locul în care ţineai legătura cu prietenii sau rudele împrăştiate în toate colţurile lumii. Când se făceau şi defăceau iubiri pe messenger, când foloseam emoticoanele, unele dintre ele fiind regretate şi acum de utilizatori, după desfiinţarea serviciului de mesagerie al Yahoo!.
Yahoo! este cunoscut mai ales pentru motorul de căutare Yahoo Search şi o serie de alte servicii bazate pe un cont unic, printre care Yahoo Directory, Yahoo Mail, Yahoo News, Yahoo Finance, Yahoo Groups, Yahoo Answers, Yahoo Maps, Yahoo Video, ş.a. Yahoo! este unul din cele mai populare site-uri din Statele Unite ale Americii şi din întreaga lume.
În ianuarie 1994, Jerry Yang şi David Filo, absolvenţi în domeniul ingineriei electrice şi doctoranzi la Universitatea Stanford, California, au creat un director („folder”) cu denumirea „Ghidul lui Jerry şi David despre reţeaua mondială de calculatoare” („Jerry and David’s Guide to the World Wide Web”), ca o modalitate de a ţine evidenţa site-urilor lor preferate de Internet.
Directorul l-au redenumit „Yahoo!” în martie 1994.
Numele Yahoo! provine de la expresia: „Yet Another Hierarchical Officious Oracle” (Yahoo).
Jerry Yang şi David Filo au ales acest nume pentru că le-a plăcut definiţia generală a cuvântului, inspirându-se din „Călătoriile lui Gulliver” de Jonathan Swift, însemnând: „nepoliticos, nesofisticat, nesigur”, potrivit www.historyofinformation.com.
Filo şi Yang şi-au dat seama rapid că micul ghid online pe care l-au creat ar putea fi transformat într-o afacere utilă, notează www.siliconvalleyhistorical.org.
Cei doi au asigurat un capital de risc şi au angajat o echipă de management formată din experţi: Tim Koogle, un absolvent al departamentului de inginerie din Stanford şi specialist Motorola şi Jeffrey Mallett, care fondase divizia de consumatori WordPerfect a lui Novell. La Yahoo a fost adăugat semnul exclamării (!), deoarece cuvântul Yahoo fusese deja plasat pe marca comercială, scrie agerpres.ro.
La 18 ianuarie 1995, cei doi au creat domeniul Yahoo! şi site-ul yahoo.com. La fel ca multe alte motoare de căutare, Yahoo! a creat un portal web.
Compania a crescut rapid în anii ’90.
Potrivit https://madalincristian.ro, fondatorii companiei au făcut achiziţii importante, acţiunile Yahoo! ajungând la un maxim istoric pe 3 ianuarie 2000, când au atins valoarea de 118,75 dolari americani pe acţiune, minimul istoric de 8,11 dolari americani pe acţiune fiind atins la 26 septembrie 2001.
În perioada 2000-2004, Yahoo! foloseşte motorul de căutare al celor de la Google. Tot în 2004, Yahoo! începe dezvoltarea propriului său motor de căutare, iar în 2007, ca răspuns la serviciul de e-mail Gmail (al celor de la Google), Yahoo! a început să ofere stocare nelimitată pentru serviciul său Yahoo! Mail.
Pe parcursul anului 2008, compania a avut mari probleme financiare şi a fost nevoită să facă restructurări.
În februarie 2008, compania Microsoft a înaintat o ofertă de achiziţionare către Yahoo!.
Suma pe care o oferea Microsoft era de 44,6 miliarde dolari americani, ofertă pe care Yahoo! a refuzat-o, susţinând că oferta subevaluează compania şi că vânzarea acesteia nu era în interesul acţionarilor.
Peste trei ani, se face o capitalizare a companiei cu 22,24 miliarde dolari americani.
Pe 19 mai 2013, acţionariatul Yahoo! aprobă achiziţia site-ului de blogging Tumblr pentru suma de 1.1 miliarde dolari americani.
CEO-ul şi fondatorul Tumblr, David Karp, a rămas totuşi acţionar majoritar al companiei sale. Această mişcare a reprezentat o modificare semnificativă de trend în domeniul IT.
Companii mari ca Yahoo!, Facebook şi Google au cumpărat start-up-uri pentru a ajunge într-un mod mai rapid şi mai eficient la comunităţi online ce deveneau pe zi ce trece tot mai mari.
La 2 august 2013, Yahoo! a achiziţionat Rockmelt, un browser web pentru social media dezvoltat de Tim Howes şi Eric Vishria, bazat pe proiectul Google Chromium, însă doar după o lună, pe 31 august, l-a închis.
Deşi toate serviciile Rockmelt au fost rapid închise, tehnologia folosită a fost implementată în alte produse şi servicii Yahoo!.
Conform statisticilor, în iulie 2013, site-ul Yahoo! a avut mai mulţi vizitatori din Statele Unite decât Google, fiind prima oară, după doi ani, când Yahoo! a depăşit Google la numărul de accesări. Datele colectate nu cuprindeau accesările de pe mobil sau ale site-ului Tumblr.
În noiembrie 2014, Yahoo! a mai făcut două achiziţii: firma de publicitate BrightRoll (pentru care a plătit suma de 640 milioane dolari americani) şi dezvoltatorul de software Cooliris.
Pe 25 iulie 2016, Verizon a anunţat că a cumpărat Yahoo! pentru 4,83 miliarde dolari americani (de zece ori mai puţin decât oferise Microsoft în urmă cu opt ani). Tranzacţia nu a inclus pachetul de 15% din acţiunile deţinute de Yahoo! la grupul Alibaba şi cele 35,5% din acţiunile deţinute la Yahoo! Japonia.
Pe 8 iunie 2017, acţionarii Yahoo! au aprobat vânzarea companiei către Verizon Communicatons Inc. pentru 4,48 miliarde dolari americani. Tranzacţia s-a încheiat oficial pe 13 iunie 2017. Pe 17 iulie 2018, Yahoo! închide oficial serviciul Yahoo! Messenger.
Yahoo! rămâne, în prezent, unul dintre brandurile de Internet de renume şi, prin parteneriate cu firme de telecomunicaţii, a devenit cea mai traficată reţea.
Conform furnizorilor de analiză web, Yahoo a fost cel mai citit site de ştiri şi media, cu peste şapte miliarde de vizualizări pe lună, clasându-se al şaselea site cel mai vizitat la nivel mondial în 2016.
În ciuda scăderii de la importanţă, site-urile de domenii Yahoo sunt în continuare printre cele mai populare, ocupând locul 10 din lume, conform clasamentului Alexa din octombrie 2019.
În prezent, Yahoo! Inc este o companie aflată în fruntea clasamentelor de specialitate în comunicaţii, comerţ şi media pe Internet, care oferă o reţea cuprinzătoare de servicii de marcă pentru peste 350 de milioane de persoane în fiecare lună în întreaga lume, menţionează https://history-computer.com.
Astfel, oferă servicii de comunicare pe Internet (cum ar fi Yahoo! Mail), servicii de reţea socială şi conţinut generat de utilizator (cum ar fi My Web, Yahoo! Personals, Yahoo! 360, Delicious, Flickr şi Yahoo! Buzz), conţinut media şi ştiri (cum ar fi Yahoo! Sports, Yahoo! Finance, Yahoo! Music, Yahoo! Filme, Yahoo! News, Yahoo! Answers şi Yahoo! Games), etc. Cu sediul în California, Yahoo! are birouri în Europa, Asia, America Latina, Australia, Canada şi Statele Unite.