Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > 10 septembrie 1897: Prima arestare pentru conducere în stare de ebrietate
Articole online

10 septembrie 1897: Prima arestare pentru conducere în stare de ebrietate

arest

La 10 septembrie 1897, un șofer de taxi londonez în vârstă de 25 de ani, George Smith, devine prima persoană arestată pentru conducere sub influența alcoolului, după ce s-a izbit cu taxiul său de o clădire. Ulterior, Smith a pledat vinovat și a fost amendat cu 25 de șilingi.

10 septembrie 1897: Prima arestare pentru conducere în stare de ebrietate

În Statele Unite, primele legi împotriva conducerii unui autovehicul sub influența alcoolului au intrat în vigoare în New York în 1910. În 1936, Dr. Rolla Harger, profesor de biochimie și toxicologie, a brevetat Drunkometer, un dispozitiv asemănător unui balon în care oamenii respirau pentru a determina dacă erau în stare de ebrietate.

În 1953, Robert Borkenstein, un fost căpitan al poliției statului Indiana și profesor universitar care a colaborat cu Harger la Drunkometer, a inventat aparatul Breathalyzer. Mai ușor de utilizat și mai precis decât Drunkometer, alcooltestul a fost primul dispozitiv practic și primul test științific pus la dispoziția polițiștilor pentru a stabili dacă cineva a băut prea mult. O persoană sufla în alcooltest, iar acesta măsura proporția de vapori de alcool din respirația expirată, ceea ce reflecta nivelul de alcool din sânge.

În ciuda invenției alcooltestului și a altor evoluții, abia la sfârșitul anilor 1970 și începutul anilor 1980 a crescut gradul de conștientizare a publicului cu privire la pericolele legate de consumul de alcool la volan, iar legislatorii și polițiștii au început să fie mai severi cu infractorii.

În 1980, o femeie din California pe nume Candy Lightner a fondat organizația Mothers Against Drunk Driving, sau MADD, după ce fiica sa Cari, în vârstă de 13 ani, a fost ucisă de un șofer beat în timp ce se întorcea acasă de la un carnaval școlar. Șoferul fusese condamnat de trei ori pentru conducere sub influența alcoolului și fusese eliberat pe cauțiune în urma unei arestări pentru fugă de la locul accidentului cu două zile mai devreme.

Lightner și MADD au contribuit la schimbarea atitudinii față de șofatul sub influența alcoolului și au făcut presiuni pentru adoptarea unei legislații care să mărească pedepsele pentru conducerea sub influența alcoolului și/sau a drogurilor. MADD a contribuit, de asemenea, la creșterea vârstei minime de consum de alcool în multe state. Astăzi, vârsta legală pentru consumul de alcool este de 21 de ani în toate statele americane, iar șoferii condamnați pentru conducere sub influența alcoolului se confruntă cu orice, de la închisoare și amenzi până la pierderea permisului de conducere și creșterea tarifelor de asigurare auto.

În ciuda sancțiunilor severe și a campaniilor de sensibilizare a publicului, conducerea sub influența alcoolului rămâne o problemă gravă în Statele Unite. În fiecare an, aproximativ 10.000 de persoane mor în accidente legate de alcool și peste un milion de persoane sunt arestate pentru conducere sub influența alcoolului sau a drogurilor.

Registration

Aici iti poti reseta parola