În final, omul a câștigat meciul cu mașina, cu 4-2 (trei victorii și două remize), odată cu premiul de 400.000 de dolari.
Se estimează că aproximativ 6 milioane de oameni au urmărit evenimentul pe internet.
Anterior, Kasparov îl bătuse și pe Deep Thought, prototipul pentru Deep Blue, fabricat de cercetătorii IMB în 1989. Însă el și alți mari maeștri mai fuseseră învinși de computere în jocuri care duraseră o oră sau mai puțin.
Jocul din februarie 1996 a fost însă important pentru că era prima oară când un om și un calculator se înfruntau într-un meci regulamentar de șase partide, în care fiecare jucător a avut două ore la dispoziție pentru a face 40 de mutări, alte două ore să facă următoarele 20 de mutări și încă 60 de minute pentru a încheia jocul.
Kasparov, născut în 1963, la Baku, în Azerbaidjan, devenise campion al URSS la juniori la vârsta de 13 ani, în 1985. Iar la vârsta de 22 de ani a fost cel mai tânăr jucător care l-a învins pe legendarul Anatoli Karpov.
Considerat de mulți cel mai mare jucător din istoria șahului, Kasparov era cunoscut pentru stilul său de joc exuberant și pentru capacitatea de a schimba tactica în mijlocul partidei.
În 1997, a avut loc revanșa meciului dintre Kasparov și o variantă îmbunătățită a lui Deep Blue. Kasparov a câștigat primul joc, computerul pe al doilea, iar următoarele trei jocuri au fost remize.
Pe 11 mai 1997, în cel de-al șaselea și ultim joc, Deep Blue a câștigat, obținând o victorie surprinzătoare în fața omului odată cu premiul de 700.000 de dolari.
În 2003, Kasparov s-a confruntat cu un alt program informatic, Deep Junior. Meciul s-a terminat la egalitate. Kasparov s-a retras din șahul profesionist în 2005.