Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Tragedia din Kansas City de acum 40 de ani
Articole online

Tragedia din Kansas City de acum 40 de ani

În momentul dezastrului, în jur de 1.600 de oameni erau adunaţi la un party unde se servea ceai.

În jurul orei 19.00, pasarela de nivel doi avea aproximativ 40 de spectatori.

Pasarele de nivelurile trei şi patru au avut aproximativ 16 şi 20 de persoane fiecare.

Hyatt Regency Hotel a fost construit în Kansas City, Missouri, în 1978. Construcţia era reprezentată de un turn de 40 de etaje cu camere pentru oaspeţi şi un atrium dat în folosinţă în 1980.

Holul a fost una dintre caracteristicile definitorii ale hotelului şi a inclus un atrium cu mai multe etaje, întins pe pasarele suspendate de tavan.

Zgârcenia, bat-o vina!

Pasarelele construite din oţel, sticlă şi beton au conectat etajele al doilea, al treilea şi al patrulea de la nord la sud.

Fiecare pasarelă avea aproximativ 37 de metri lungime şi cântărea în jur de 29.000 kg.

Proiectul prevedea ca pasarelele de la etajele doi şi patru să fie conectate în mod independent de acelaşi set de cabluri.

În final, contractorul a hotărât ca pasarela etajului doi să fie conectată direct la pasarela etajului patru, astfel tijele superioare de susţinere de pe etajul al patrulea au preluat o tensiunea nejustificată, deoarece trebuiau să menţină dublul sarcinii estimate iniţial.

În momentul evenimentului, datorită greutăţii, conexiunile au cedat şi pasarelele de la etajele doi şi patru au căzut pe podeaua atriului aglomerat aflat dedesubt.

Salvatorii

Echipele de salvare au ajuns la hotelul Hyatt Regency şi au început o operaţiune de salvare de 14 ore.

Salvatorii au inclus membri de la Pompieri, unităţi EMS şi medici de la cinci spitale locale. Ei au găsit la locul dezastrului o grămadă de 60 de tone de oţel, beton şi sticlă care învelea victimele.

Vizibilitatea era scăzută din cauza prafului rezultat. Echipele de salvare au comparat ulterior scena cu o zonă de război.

Secţiunile de pasarele prăbuşite erau atât de grele, încât au fost necesare macarale pentru a le muta.

Inginerii și-au pierdut licența

Aceasta a fost cea mai gravă prăbuşire structurală din istoria SUA şi cu cei mai mulţi morţi înregistraţi până la evenimentele tragice de la World Trade Center, aproximativ 20 de ani mai târziu.

În urma unei investigaţii aprofundate, Wayne G. Lischka, inginer de structură, a descoperit abaterea de la designul original, acest lucru fiind considerat ca o eroare critică.

O anchetă a stabilit că proiectarea şi tehnicile de construcţie nu au fost corecte.

Inginerii de la Gillum-Colaco International Inc (GCE Inc), firma de consultanţă pentru inginerie de structură, au fost găsiţi vinovaţi de neglijenţă gravă, abatere şi comportamentul neprofesionist în practica de inginerie.

Prin urmare, inginerii şi-au pierdut licenţele şi firmele colaboratoare au dat faliment.

Cererile de despăgubire din partea instanţelor judecătoreşti au acordat victimelor aproximativ 140 de milioane de dolari şi au existat şi plăţi de asigurare, foarte mari.

După evenimentul tragic, hotelul a suferit diverse renovări şi modificări, potrivit interestingengineering.com, citat de Agerpres.

Registration

Aici iti poti reseta parola