Tancul care a îndrăznit să zboare

 

Pentru a câștiga cel de-al doilea război mondial, rușii s-au gândit să facă tancurile să zboare.

Ducerea soldaților și a armelor pe câmpurile de luptă este o problemă la fel de veche ca războiul în sine. În 1942, inginerii sovietici au încercat să rezolve această problemă făcând un tanc să zboare.

În general, tancurile sunt prea grele pentru a fi aruncate cu parașuta, așa cum pot fi soldații.

Celălalt dezavantaj grav al aruncării blindajelor din avioane este faptul că echipajele lor trebuie să fie aruncate separat, ori să fie deja la sol ca să le primească.

Dar dacă un tanc ar putea zbura pe un câmp de luptă cu un echipaj înăuntru? Aceasta a fost o întrebare la care a încercat să răspundă Oleg Antonov, renumitul proiectant de avioane, scrie nationalinterest.org.

A combinat un tanc cu un planor

În acest scop, a combinat un tanc cu un planor, creând Antonov A-40.

Micul tanc era înarmat cu doar o mitralieră de 20 sau 12,7 milimetri. KT, Krylya Tanka (tanc cu aripi), pe numele să complet Antonov A-40 KT, a fost singura astfel de maşinărie testată efectiv.

Invazia germană a creat întârzieri, însă prototipul a fost gata pentru teste la începutul anului 1942. Pilotul selectat a fost experimentatul planorist S. N. Anokhin, care a avut parte de o scurtă pregătire pentru conducerea tancului ales, un tanc uşor tip T-60.

Tancul cu aripi a fost tractat de un bombardier TB-3, sus, pe cer, apoi eliberat, scrie resboiu.ro.

Anokhin a reuşit să-l aterizeze fără a se răni, ori să răstoarne tancul, care după aterizare a fost funcţional şi mobil.

Acesta a fost singurul test şi a fost considerat un succes.

Anokhin, un pilot experimentat şi capabil, a reuşit să execute manevrele cerute, inclusiv să desprindă tancul de planor la mică înălţime şi să aterizeze pe şenilele care deja se învârteau, pentru ca tancul să fie gata de luptă din momentul contactului cu solul.

Însă, Anokhin şi-a manifestat îndoiala că tanchiştii obişnuiţi ar fi putut pilota un tanc încărcat pentru luptă şi să efectueze o aterizare cu succes. Şi, cum testele urmăreau ca într-un final să ducă la utilizarea tancului mediu T-34 echipat cu aripi, s-a demonstrat că nu exista o cale practică de a-l folosi aşa cum doreau teoreticienii aeropurtatelor.

A-40 a făcut doar un singur zbor.

Parteneri