Expoziția, organizată de Retromobil Club România, spune o poveste în trei acte despre oameni și mașinile lor din Bucureștiul perioadei socialiste: Privilegiații, Statul și Cetățenii Republicii.
Expoziția urmărește prezentarea fenomenului automobilistic în epoca comunistă, inaugurată cu venirea tancurile sovietice în 1944 (și plecate în 1958), așa cum s-a desfășurat, cronologic, în trei perioade distincte și cu particularitățile fiecăreia:
Stalinismul (1947-1965), Destalinizarea- democratizarea automobilului (1965-1980), Național Comunismul Ceaușist (1980-1989).
Producția de autoutilitare
În perioada Stalinistă debutează producția de autoutilitare rezervate autorităților și întreprinderilor de stat; trecând prin perioada de democratizare a automobilului (1965-1980), definită de creșterea importurilor și totodată de începerea producției locale de autoturisme pentru uzul personal al cetățenilor, de activitățile sportive organizate în cadrul cluburilor muncitorești și al întreprinderilor din industrie și de o dezvoltare fără precedent a literaturii educative despre automobil.
Ultima decadă a epocii comuniste este marcată de reducerea importurilor, restricționarea circulației și a comercializării mașinilor pentru uz privat (apar listele de așteptare), în paralel cu raționalizarea benzinei.