Evenimentul Istoric > Articole online > Celebrul slogan Nike „Just Do It” a fost inspirat de un asasin prost
Articole online

Celebrul slogan Nike „Just Do It” a fost inspirat de un asasin prost

Compania Nike Inc. are în prezent peste 50.000 de angajaţi în întreaga lume, cu milioane de persoane care îi cumpără produsele.

Popularitatea mărcii a explodat din 1988, moment din care aceasta a adoptat sloganul „Just Do It”. Acesta făcea parte dintr-o campanie publicitară vastă, care îi viza pe toţi americanii indiferent de vârstă, sex sau performanţe fizice, încurajând-i să ducă o viaţă sănătoasă şi palpitantă.

Popularitatea campaniei a transformat sloganul într-o declaraţie de credinţă în noul stil de viaţă. Acesta a provocat o creştere generală a popularităţii Nike. Anii 1990 au fost numiţi „Decada Nike”.

Sloganul a fost ales de Dan Wieden, co-fondator al Wieden & Kennedy, agenţia care se ocupă de campaniile de marketing ale Nike.

Puţină lume ştie că sloganul i-a fost inspirat lui Wieden de cuvintele unui asasin celebru, Gary Gilmore.

În iulie 1976, Gilmore a jefuit o staţie de benzină în Orem, statul Utah, şi l-a ucis pe vânzător. A doua zi, el a jefuit un motel în Provo, Utah, şi l-a ucis pe director. Gilmore a fost prins rapid din cauza prostiei sale. S-a împuşcat singur din greşeală în timpul jefuirii motelului şi a lăsat o dâră lungă de sânge prin oraş, scrie Vintage News.

Din cauza cruzimii crimelor sale, a fost condamnat la moarte.

Acesta avusese parte de două amânări ale execuţiei, ca urmare a eforturilor depuse de mama sa şi de American Civil Liberties Union. Amânările l-au înfuriat pe condamnat şi acesta a încercat să ne sinucidă. La insistenţele sale, Gilmore a fost în sfârşit executat pe 17 ianuarie 1977. Aflat în faţa plutonului de execuţie, el a spus înainte de a fi împuşcat: „Let’s do it”.

Aceste cuvinte, puţin modificate, l-au inspirat pe Wieden şi au făcut istorie şi bani.

 

Registration

Aici iti poti reseta parola