De la jumătatea anilor 1980, Nike a devenit una dintre cele cunoscute mărci comerciale din lume, folosind ca slogan cuvintele unui condamnat la moarte.
Compania Nike Inc. are în prezent peste 50.000 de angajaţi în întreaga lume, cu milioane de persoane care îi cumpără produsele.
Popularitatea mărcii a explodat din 1988, moment din care aceasta a adoptat sloganul „Just Do It”. Acesta făcea parte dintr-o campanie publicitară vastă, care îi viza pe toţi americanii indiferent de vârstă, sex sau performanţe fizice, încurajând-i să ducă o viaţă sănătoasă şi palpitantă.
Popularitatea campaniei a transformat sloganul într-o declaraţie de credinţă în noul stil de viaţă. Acesta a provocat o creştere generală a popularităţii Nike. Anii 1990 au fost numiţi „Decada Nike”.
Sloganul a fost ales de Dan Wieden, co-fondator al Wieden & Kennedy, agenţia care se ocupă de campaniile de marketing ale Nike.
Puţină lume ştie că sloganul i-a fost inspirat lui Wieden de cuvintele unui asasin celebru, Gary Gilmore.
În iulie 1976, Gilmore a jefuit o staţie de benzină în Orem, statul Utah, şi l-a ucis pe vânzător. A doua zi, el a jefuit un motel în Provo, Utah, şi l-a ucis pe director. Gilmore a fost prins rapid din cauza prostiei sale. S-a împuşcat singur din greşeală în timpul jefuirii motelului şi a lăsat o dâră lungă de sânge prin oraş, scrie Vintage News.
Din cauza cruzimii crimelor sale, a fost condamnat la moarte.
Acesta avusese parte de două amânări ale execuţiei, ca urmare a eforturilor depuse de mama sa şi de American Civil Liberties Union. Amânările l-au înfuriat pe condamnat şi acesta a încercat să ne sinucidă. La insistenţele sale, Gilmore a fost în sfârşit executat pe 17 ianuarie 1977. Aflat în faţa plutonului de execuţie, el a spus înainte de a fi împuşcat: „Let’s do it”.
Aceste cuvinte, puţin modificate, l-au inspirat pe Wieden şi au făcut istorie şi bani.
