Primul zbor al unui avion civil cu reacție a avut loc într-o zi de 27 iulie

 

La 27 iulie 1949, primul avion civil de transport cu reacție, De Havilland Comet, își face zborul de testare în Anglia.

Motorul cu reacție va revoluționa în cele din urmă industria aeriană, reducând timpul de călătorie aeriană la jumătate, permițând avioanelor să decoleze mai repede și să zboare mai sus.

Comet a fost creat de designerul de avioane și pionierul aviației engleze, Sir Geoffrey de Havilland (1882-1965).

De Havilland a început să proiecteze motociclete și autobuze, dar după ce l-a văzut pe Wilbur Wright făcând o demonstrație cu un avion în 1908, a decis să-și construiască unul.

Frații Wright și-au făcut faimosul prim zbor la Kitty Hawk, Carolina de Nord, în 1903. De Havilland a proiectat și pilotat cu succes primul său avion în 1910 și a continuat să lucreze pentru producătorii de aeronave englezi înainte de a crea propria companie în 1920.

De Havilland Aircraft Company a devenit lider în industria aviației, cunoscută pentru dezvoltarea de motoare mai ușoare și avioane mai rapide, mai simplificate.

De Havilland a proiectat și avioane de luptă în timpul celui de  război. A fost înnobilat pentru contribuțiile sale în 1944.

480 de mile pe oră

După război, De Havilland și-a îndreptat atenția spre avioane comerciale, dezvoltând Comet și motorul cu jet Ghost. După zborul de testare din iulie 1949, Comet a mai avut încă trei ani de zboruri de testare și antrenament, scrie history.com.

Apoi, pe 2 mai 1952, British Overseas Aircraft Corporation (BOAC) a început primul serviciu de zboruri comerciale din lume cu Comet 1A cu 44 de locuri, care a zburat de la Londra la Johannesburg.

Comet era capabil să parcurgă 480 de mile pe oră, o viteză record la acea vreme.

Cu toate acestea, serviciul comercial inițial a avut o durată scurtă de viață și, din cauza unei serii de accidente fatale din 1953 și 1954, întreaga flotă a fost pusă la sol.

În cele din urmă, anchetatorii au stabilit că avioanele au avut o oboseală fizică, care a rezultat din nevoia de a presuriza și depresuriza în mod repetat.

Patru ani mai târziu, De Havilland a lansat un Comet îmbunătățit și recertificat, dar între timp, producătorii americani de Boeing și Douglas au introdus fiecare avioane mai rapide și mai eficiente și au devenit forțele dominante din industrie.

La începutul anilor 1980, majoritatea Comet utilizate de companiile aeriene comerciale au fost scoase din serviciu.

Parteneri