În anii 1920, unul dintre motivele pentru care zborul cu avionul nu era foarte popular era că mulţi oameni considerau acest lucru mult prea primejdios.
Dorind să atragă cât mai mulţi călători, în detrimentul călătoriei cu trenul, liniile aeriene trebuiau să convingă publicul că zborul cu avionul era un lucru sigur.
Singura persoană care a ajutat să redefinească imaginea unei călătorii cu avionul ca fiind sigură a fost Ellen Church.
Ellen era asistentă medicală în Iowa, dar era atât de captivată de avioane, încât a început să ia lecţii de zbor.
Când l-a abordat pe Steve Simpson, de la BAT („United Air Lines”), pentru un loc de muncă în acest domeniu, poziţia iniţială vizată a fost cea de pilot. Deşi Simpson nu a angajat-o ca pilot, la o altă sugestie a ei, a întrevăzut o nouă perspectivă.
Asistente necăsătorite
Ellen Church a sugerat că ar putea să plaseze asistente medicale la bordul avioanelor, pentru a combate frica pasagerilor.
BAT a angajat opt asistente medicale să lucreze ca însoţitoare de bord, pentru o perioadă de probă de trei luni.
Astfel, la 15 mai 1930, Ellen Church a devenit prima stewardesă din lume, lucrând pe ruta dintre Oakland şi Chicago. Criteriile de angajare erau însă stricte.
Pe lângă faptul că trebuiau să aibă o diplomă de asistentă medicală, femeia trebuia să fie necăsătorită, cu vârsta maximă de 25 de ani. Stewardesele, în acei ani, aveau şi alte responsabilităţi.
Pe lângă cele cunoscute în prezent, stewardesele mai trebuiau să transporte bagajele la bordul avionului, să strângă şuruburile locurilor slăbite, să alimenteze cu combustibil avioanele şi chiar să ajute piloţii să împingă avioanele la locul lor, în hangare.
Pentru serviciile lor, primul grup de stewardese de la BAT câştiga 125 dolari/lună. Deşi a deschis drumul pentru femei în aviaţie, cariera lui Ellen ca însoţitoare de bord a durat doar 18 luni.
În urma unui accident rutier, care nu i-a mai permis să zboare, Ellen şi-a completat studiile la Universitatea din Minnesota.
Parte a echipajului
Începând cu anul 1940, stewardesele erau deja acceptate ca parte a echipajului de zbor. În anii următori, cerinţa de a fi angajate doar asistente medicale a dispărut, din două motive.
Unul a fost că avioanele au început să fie mai sofisticate şi pasagerilor nu li se mai făcea rău zburând, deci nu mai era nevoie de o asistentă medicală la bord.
Al doilea motiv a fost începutul celui de-al Doilea Război Mondial, în 1941 foarte multe asistente medicale intrând în armată, moment în care ele nu puteau fi înlocuite.
În război
Ellen Church s-a născut la 22 septembrie 1904, într-o fermă din apropierea oraşului Cresco, Iowa. A fost fascinată de avioanele pe care le-a văzut pe cer, copil fiind.
Când Statele Unite au intrat în cel de-al Doilea Război Mondial, Ellen s-a alăturat Aviaţiei Militare şi a ajutat la evacuarea cu avionul a soldaţilor răniţi din Africa şi Italia.
S-a întors în aviaţie, în 1942, cu gradul de căpitan. Ulterior, i-a fost decernată Medalia Aerului pentru purtare eroică în război.
S-a mutat după război la Terre Haute, Indiana, unde a devenit director de asistenţă medicală şi mai târziu administrator la Union Hospital.
În 1964, s-a căsătorit cu Leonard Briggs Marshall, preşedintele primei Bănci Naţionale din Terre Haute.
Ellen Church a murit în urma unui accident de călărie, în 1965.
Sursa. Agerpres